Pissed Jeans

Pissed Jeans

Hope for Men

autor: horovic | 12. 03. 2009, 13:03:25 | návštěv: 3038 | reakcí: 1

Zemitá záležitost. Krvavá, zjizvená. Tohle není ilustrovaná bolest a imitace citu, o naději vím vše čtu denní tisk, ale na albu Hope for Men je schovaná na úrovni Hawkingových běžeckých možností, černá díra je jen metafora pro jednoduchý pór vesmíru a skučící vědomí je nic, na které se dá hrát. Rocková kapela s nejpravdivějšim názvem v dějinách módy.

Fugazi a vzteklina? Sex Pistols, jen tu schází dohady, smrad a kalkul. A jde to hloub a proti času. Zauzlované dráty ve skelné vatě, huspenina noiseové mlhoviny a hrubé kytarové onanie, cela trvalého zadržení, prasečí vazba následuje další, tyranie identity. I'm Turning Now je ve znamení rozsáhlé šedesátkové psychedelie doprovázené podivnou vokální torturou, masážní krém na vojenské zběhy. Pissed Jeans nehledí tolik na stavbu písně, nemusí šlapat a refrén je pro smích, Unsane při vší hrubozrnnosti jsou přeci jen tradiční. Džínoví chcáči vyznávají intenzitu, bordel a vazby ve spojení s řevem obřadně maniakálním.

První People Person je drsným entrée, bubny klovou stejnou figuru do umdlení (Sean McGuinness), basa též (Dave Rosenstraus), kytara chytla plamenem a její vodič dostal záchvat (Bradley Fry). K tomu vokál nakažený horečkou pondělního dne, člověk je zaříkávadlo pro bílej úsměv. Trochu jako These Arms Are Snakes, ale pustošivější. Teprve třetí A Bad Wind tě donutí natáhnout rifle, napnout koženej pásek a do prázdnýho zrcadla procedit: Rokenrol píči. Věříš si?

Uprostřed číhá kus Scrapbooking. Letmé piáno a mluvící hlava, která se snad pokouší nafouknout se hašišem, hlubokonosné nasávání doplňuje trýznivý traktát s leitmotivem „looking at the pictures“, výsledek věru uhrančivý.

A pak už je tu noise rockový buldozer. Není úplně jasné, jestli Matt Korvette zpívá, deklamuje nebo se cíleně nasírá, ale účinek je přesvědčivý. Pokrčenou korvetu svýho hlasu sune po železnici vědomí, škube to jako ďas a jarní povětří prorůstá ostnatým pletivem, dobře je na tomhle světě bez naděje a grošových příslibů. Když nekvílí on, je tu sténání kytary, protivně nádherné, jako když nasaješ louku klína a dívenka, starobyle rozkošná, kýchne rozkoší...

Desku k zevrubnému přehlédnutí poskytli www.dayafter.cz, tamtéž jí lze zakoupit.

Žánr: noise-rock
Celkový čas: 41:42