Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Thursday /  Envy

Thursday / Envy

split

autor: hovorovic | 8. 03. 2009, 14:09:28 | návštěv: 2661 | reakcí: 0

Envy začali jako screamo hardcore banda a svým emotivním pojetím si vydobyli velkou posluchačskou základnu, exotika Japanu vždycky táhla, tady opodstatněná. Za pět let, co hrají, se vydali cestou delších a složitějších skladeb, které původní příznivce zřejmě nenadchnou.

Nabízí se dokonce srovnání s metalickým ambientem Mono, jenže vedle nich Envy pějí tichou píseň o konci světa, světa zvláštně prázdném. Envy představují úpěnlivé žalky s tak očekávatelnou gradací, že faktický nástup řevu se vás nedotkne víc než znuděná trafikantka. Čekáte emo-corovou zjitřenost, změny nálad a tempa, fatální zhrzenost duše a živelnou tirádu. Té se dostane u Isolation of a light source, jenže schází něco navíc. Jako u té trafikantky: doufáte, že objevíte nový Ohníček nebo časopis pro nevypatlané matky, plátek, který hned na titulní stránce řekne: Jsi hovado a začíná ti to vadit?

Chápu vývoj a smířím se s tím, že jejich prudké screamo je pouze líbivým doplňkem k post-rockovým náladám. „Silný emocionální náboj“ znamená totéž, co vyprázdněný monumentální patos. Pomalé a vzdálené vybrnkávání, tklivé japonské elegie, navozená prostorovost a záchvěvy avizované tak dlouho a průhledně, že budete překvapení snad jen tím, jak málo jste překvapení. Od hardcore k post-rocku.

Thursday se rovněž označují jako post-hardcorový band, ale mají blízko populárnímu EMO stajlu, žrádýlko pro MTV, i když kultivovanější, bez pohrdání. Kapela, která tůrovala se Spartou nebo Boy Sets Fire, hraje jedenáct let a vydala pět desek. Líbivý vokál, skvělá kytarová souhra a kopající bicí, místy upozaděný ječák, klenuté melodie, všechno je na svém místě, nesere ambicí ani kýčem, šumí.

Fanoušci Linkin Park by si užili, ale jen místy. Některé momenty jsou přeslazené a opulentní, jenže kytary a bicí hrají daleko více not, než byste v tomhle ranku čekali, zdatně narušují schémata a podkopávají klišé, což zaniká pod nánosem podstatných melodií. Uzavírají elektro-kytarovou instrumentálkou Appeared and was gone (remix by Anthony Molina), která je logickým přechodem k Envy, rozbředlá a rvoucí. Taková je doba.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: post-emo-rock
Nosič: CD
Celkový čas: 33:49
Rok: 2008
Vydavatel: Temporary Residence
WWW: http://www.temporaryresidence.com
Seznam skladeb:


  1. As he climbed the dark mountain
  2. In silence
  3. An absurd and unrealistic dream of peace
  4. Appeared and was gone
  5. An umbrella fallen into fiction
  6. Isolation of a light source
  7. Pure birth and lonliness

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek