Dope Aviators

Dope Aviators

Another Stupid Song EP

autor: horovic | 27. 02. 2009, 07:45:56 | návštěv: 2701 | reakcí: 0

Když řeknete Dope Aviators, musíte vzápětí dodat Praha – Bratislava – Tampere (jako když je v Doktoru Bolíto refrén „Limpopo, Limpopo“). Finský pobyt je u konce, ale Kasko z DA nadále provozuje skvělý label 11 Fingers Records, zaměřený na spodnější proudy elektroniky nikterak odtažité.

Another stupid song. Pulzující organismus, který by všemi deseti fingrama dekadentní rukavičky brala i koketa Goldfrapp. Jenže ta by do ní napumpovala přesně to, co by odpanilo tu křehkost, nezařaditelné mihotání: pompéznost bezmála stadiónovou, falešný sexus reklamní značky a rádoby tajnosnubnou záclonku. U nejvýraznějšího songu vám tak možná bude scházet ryčnější nástup, musíte o kabinku dál, au revoir simon

Kapela pár let existovala v Tampere, kde rovněž nahrála desku pod vedením producenta Timo Alatala (Timo Blues). Nabízím lacinou představu space opery, o které básní mrchopěvci, když vedou paralely mezi skandinávskou krajinou a hudbou Sigur Ros. Ach, jak to bolí teplou teletinou. „Tahle skupina by klidně mohla pocházet“ – vymočte se na tendle starej sníh. Vesmírný elektropop se tvoří napříč lunárnímu cyklu a mléčná dráha taky neuroní.

Miss Mitochondria nabízí neprostupnější skladbu, která přijde vhod přesně v tu chvíli, kdy bleskne podezření na jedničku coby ohratelnou píseň (jakkoliv je to daleko). A pak Woody Allen, takřka folkový duet s ohromným elektronickým obvazivem, místy dosahující zásvětních poloh Julee Cruise. Jestli takhle vypadá aštarská flotila, tak letim.

Druhou stranu měsíce tvoří tři remixy UFO as a Gift, druhého tracku debutové desky Product (2007), každý napnutý do jiné polohy. Původně dvouminutový skvělý song zralý na singl je tu natažen na tři elektronické klády, z nichž nejdelší dosahuje osmi minut (sic!). Podle naturelu dáte přednost buď dark wave-noisové verzi Nocturnal, špinavému breakbeatu od Rentip (z dalšího slovenského projektu Poo) nebo temné, objemné trance-breakbeatové položce od Emah (skvělý závěr).

Nevim proč bych měl brečet nad rozlitým mlíkem, já do krajáče nekopl. Ale najděte mi kapelu, která by si s touhle mohla u nás zahrát. Jasně, vytasíte se s Miou Miou nebo Nierikou a já neřeknu ani popel (Veena), ale to je tak všechno, další jsou pod čarou.

Žánr: shoegaze-pop
Nosič: EP
Vydavatel: 11 Fingers Records