Květoslav Dolejší

Květoslav Dolejší

Trupec

autor: maxim horovic | 5. 02. 2009, 07:37:43 | návštěv: 4909 | reakcí: 4

Jsou tu písničkáři, kteří trefili dobu a namířili svůj ostrovtip marketingovým směrem, ovšem to není důvod, abych se ošklíbal nad glosami baumaxového typu. A pak jsou tu zdánlivě pološílení samorosti, co se vrtají v humusu světa, a ti mě vždycky povzbudí: Ivo Vrba nebo hudební nimrod Květoslav Dolejší.

Kdysi jsem ho viděl v klubu a tam se vryl do podlahy, krásný a posedlý. Aby taky ne, je to skoro neuvěřitelné, ale jeho první nahrávka se datuje rokem 1994 (Zamarazalina), začínal vydávat na kazetách. „Slávek nahrává své skladby na čtyřstopý magnetofon ve svém Lexaurin studiu Skalsko. S kytarou se seznámil na vojně.“ (Bio web)

Jeden z mála, komu vojna i něco dala. Všiml sem si ho až kolem roku 2003, když si vydal Kill Your Child. Ohromení texty je trvalé, ale výmluvné jsou už názvy songů: Mutola, čerpadlo a Emil, Tref buddhistu nebo Prochčiju ti prsa. Na nové desce textové extravagance dále rozvádí, mísí vysoké s nízkým, vedle Paní Šímové tu je song James Bond, taky hustý Kosmodisk ( „Jan Amos Kosmodisk ... kosmodisk, místo hlavy mám hovno...“ ) nebo Já nemůžu být nikdy zaměstnán, protože jsem nezaměstnaný.

Je schopen zhudebnit cokoliv, stačí mu projít domem a má text: „Paní Šímová je pitomá / jsem hloupá mám asi místo hlavy brouka ... Ta paní se na mě dívala / chtěla na mě poslat mývala.“ Nedbá, jestli je každá píseň jinde, nehraje na celistvost. Sbírka obsahuje téměř folkové věci, ale i rockový androš, bigbít nebo punkové vypalovačky, noisové momenty nejsou výjimečné. A na konci lisu ční čtvrthodinové outro Bonus, electro instrumentálka, „Intro a bonus jsou zveřejněny poprvé a to za souhlasu Plejáďanů“. Květoslav naživo rád řádí s krabičkami a efekty, vystačí si sám. Na albu Trupec je přítomná kapela, nevíme kdo jsou členy.

Na webu sice uvádí, že hrává s formacemi Concord Crash a Ben Turpin, ale nevim, co to přesně znamená. Jisté je, že KD se rovněž baví dětsky vyhlížejícími komiksy s velmi zvláštním smyslem pro humor. Ten dobře dokresluje kartonový obal, který je typický pro edici Polí pět, otcovskou náruč pro okrajové reprezentanty svébytna.

Žánr: sonkrájtr - songrider
Celkový čas: 46:44
Vydavatel: Rock Village & Boys records (v reedici Polí pět)
  1. Lajk (lajk)
  2. Berwitz
  3. Matlafousek
  4. Ampler
  5. Kosmodisk
  6. Kočíčí nebe
  7. Paní Šímová
  8. Alibi
  9. 2+1 v 1+1
  10. 28. + sl.
  11. J. Bond
  12. Instru mentálka
  13. Já nemůžu být nikde zaměstnán, protože jsem nezaměstnaný
  14. Jazz
  15. Sputnik

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 4
heh
11. 02. 2009, 23:08:36
na takeho dymaře taka zdechla recenze.

6.navsteva3.koment
5. 02. 2009, 08:49:23
do pici, si pletu svoje jmena i

5.reakce2.koment
5. 02. 2009, 08:48:52
diky

Michal Presley
5. 02. 2009, 07:50:24
Ahoj, jen bych ti odpověděl na pár otázek (byť nevyřčených): Ben Turpin je koncertní seskupení, či spíše bylo, kde Slávek za doprovodu basáka a bicích z cd hrál svoje písničky - právě ty, které vyšly na jeho demáčích. Concord Crash je Slávkova "one-man show", kdy hudební doprovod běží z playbacku a Slávek hraje na basu instrumentálky (písničky jako je třeba Sputnik z Trupce). Trupce nahrál Slávek celého sám (bicí z automatu Yamaha, kytara, basa a zpěv přimíchány). Takže kapela žádná. V době, kdy Slávek nahrál Trupce hrál na bicí v kapele DIN, odtud možná ta mylná informace. Nicméně s DINem několik svých písniček nacvičil a několika koncertech i zahrál (dokonce i kousky. které nevyšli na žádném nosiči a jejichž nahrávání se teprve chystá). Tak to snad jen pro doplnění.
Jinak nedávno vyšel sampler Kostka, kde je Slávkova úplně nová věc, kterou nahrál speciálně pro tento výběr. Je to ke koupení v Polí pět anebo na webu www.stary-mlyn.tym.cz najdeš link, kde se to dá stáhnout zadara i s obalem (v mp3).