The Notorious Hi-Fi Killers

The Notorious Hi-Fi Killers

New Spirituals

autor: maxim horovic | 30. 01. 2009, 07:23:41 | návštěv: 2654 | reakcí: 0

V síni slávy rockové terminologie nebudou sice viset vedle bezkonkurenčního názvu Pissed Jeans, ale i tak je The Notorious Hi-Fi Killers první liga. Podle téhle indicie i podle labelu, kde jejich lisy vychází (Noisestar Music), byste čekali krvavý noiserock, ale tady bych byl opatrný. Riffy, dlouhé kytarové stehy a bicí výbušnina jo, stejně jako Part Chimp, s nimiž sdílí zkušebnu. Ale The Notorious Hi-Fi Killers jsou zároveň napřáhnutí do šedesátkového rocku a dobře nám tak.

Když se začne rozvíjet pouštní had, pískem procitá pocit, že Doors zkouší post-rock, jenže tahle post-moderní mašinérie je dobrá leda těm, kdo nemaj nehty a neví, čeho se chytit. Pomalé vyvolávání opravdu evokuje This Is the End, ale místo ztripovaného ticha tu je noisový příliv a neklidný kvil kytar, hrozí se erupcí, která nenastane, noise se odlévá do horizontál. A závěrečná Near the Final Destination tvoří kruh, dva nejdelší a nejroztahanější vály jako dlouhý vrata do garáže.

Nevelký label Noisestar Music, kde vyšel třeba dvanáctipalec u nás známých Shit And Shine, split Todd a Part Chimp nebo Charlottefield, je pro The Notorious Hi-Fi Killers domovinou, i když debutní desku Which Side Are You On? (taktéž 2008) vydali na Rocket Recordings. Ta taky obsahuje valnou většinu songů tu zastoupených, ale kromě horšího zvuku je utahanější.

Spacemen 3 popichovaní Part Chimp nebo My Bloody Valentine v potyčce s Todd? Možná Awesome Color požduchaní MC5. Label v tom má jasno: „sludge-psyche stoner-rock“. Jisté je, že komu chutná The Sonics a vyjetá zornice plná kytar, je doma – na výletě.

Reverbation (Doubt) je hymna, jako když si to v hangáru rozdáváš s traktorem a kámoš do otevřených vrat ležérním hlasem zpívá o svých citech ke světu, uběsněná fakovačka stavějící na kontrastu mlácených kytar a flegmatického vokálu. Zklidnění po punkové navážce Lost in Modern přináší bluesrocková Babies Blossom a Going Down je další naztužená střelka. Týraná kytara dovádivě skučí a Jonathan Richards zase jakožemusimzpívat sází jeden word za druhým, barová identita. Trio, kde buší Tamas Kiss (Murder Mile) a basuje Tony Mountford (Princess Headbutt), se pohybuje na lajně psychedelie – protopunk – noise rock. Kdo nechce vidět tenhle koncert?

"They 're cunts, I didn 't like them."

Žánr: garage psychedelic
Celkový čas: 34:09