Miou Miou

Miou Miou

Électronique /MiouMixes/

autor: horovic | 10. 01. 2009, 06:55:59 | návštěv: 3821 | reakcí: 0

Miou Miou jsou hodní obdivu už jen proto, že produkují velmi dobrý a přitažlivý pop, které právě pro vysokou kvalitu nebude nikdy hrán rádii a širšímu davu zůstanou dále neznámí. Že kecám? Co bych z toho měl...

Než si projedeme základní slovíčka remixové kompilace Électronique /MiouMixes/, něco kontextu. Album vydává po odmlce malý, příkladně výběrový label Piper Records ze severní Moravy (Nierika, Nesselsdorf, Milano, Folk3mail), malovaný obal je z rukou Terezy Nývltové a výborný zvuk zas od čím dál více rozkročeného Ondřeje Ježka. A čerešničkou je klip australské režisérky Genevieve Bailey, natočený zřejmě ne náhodou k tracku A l 'été de la Saint-Martin '68.

Není to samá perla, o tom žádná, třeba new wave electro sunshine od Balún (Portoriko) slibuje slibuje, ale nic z toho, Moskitoo prezentujou přetáhlej song výživné elektronické hmoty, kde Miou Miou zní skoro jako Iva Frühling, taky je tu nevýrazný Kiddycar. Zajímavé jsou děti Japanu, kolážový elektronek Daisuke Miyatani , něžná ambient diva Sawako („sound sculpture“) a electro-folkař Miyauchi Yuri. Renomé potvrzuje b. fleischmann (nejen zvukové smetí, ale i změna tempa a nová gradace), což se nedá říct o cutpopových Lullatone.

Slovenská dvojice Longital, dnes jasně tíhnoucí k písničkovému popu (více než vkusně) předělala hravou píseň La coureuse de la nuit (původně jasný kytarový feeling) na znamenité elektronické reggae. WWW jsou malým zklamáním, zvukonálada obtahuje Neurobeat a přesto, že jako jediní si dovolili udělat temnější track, jejich nový song Tanec sekyr (předzvěst natáčeného alba) je slibnější. Poslední domácí zástupce, Gurun Gurun (projekt Tomáše Knoflíčka a Járy Tarnovského z Miou Miou), uzavírá přehlídku nejambientnější, abstraktní kládou Il y a des miracles.

Jedním z vrcholů je hitovým potenciálem nabitá A l 'été de la Saint-Martin '68 ze studia Kanaďana Antoine Bédarda (aka Montag), tahle píseň se do vás zapíše nejdříve a její kouzlo nevyprchá ani opakovaným poslechem. Já jsem nejvíc nasákl remixem aus, což je zakladatel labelu Flau, vlastním jménem Yasuhiko Fukuzono.

„Album navazuje na vydání debutové desky Miou Miou La La Grande Finale v Japonsku (Rallye Label) a USA (Minty Fresh) a obsahuje 14 netanečních remixů skladeb kapely od renomovaných elektronických projektů a producentů.“ Jenže koho to zajímá? Za zahraniční (ne)úspěch se u nás považuje vydání desky u majoru (Sunshine) a vydává se za něj koncertování pro českou komunitu za louží. Jenže skutečné věci se dějí pod povrchem a tam taky sídlí one man label Piper Records. Resumé? Vyvážená deska je důležitá hlavně propojením hudebníků z různých koutů světa, což je u nás jev nevídaný, navíc nejde o podzemí natolik hluboké, až by bylo nedosažitelné.

Žánr: electronic
Celkový čas: 76:34
Vydavatel: Piper Records