Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

FANTOMAS MELVINS BIG BAND

FANTOMAS MELVINS BIG BAND

Live From London 2006

autor: horovic | 3. 01. 2009, 10:21:38 | návštěv: 3057 | reakcí: 0

Je otázka, jak obsáhlá je fanouškovská základna Mike Pattona, třebas i ve srovnáním s Melvins. Dá se spíš předpokládat, že ne zrovna každý příznivec Melvins sáhne po tomhle koncertním záznamu, protože bude správně tušit, že hutné metalové riffy složené do řízných songů se tu budou odehrávat v míře nehojné...

Pár základních faktů: DVD Live From London 2006 se částečně kryje s live albem Millennium Monsterwork 2000, které vzešlo z kolaborace stejných kapel. Jenže o šest let později pořízený záznam je sehranější a zvukově plnější, koncentrovanější. Na londýnském pódiu se opět sešla ohromující sestava: Buzz Osborne (kytara; Melvins, Fantomas), Sir David Scott Stone aka Sir DSS (kytara; hrál s velkou řádkou jmen, např. Melvins, Unwound, Locust, Jello Biafra, Keiji Haino etc.), Trevor Dunn (baskytara; Mr.Bungle, Fantomas, Trevor Dunn 's Trio-Convulsant), Dave Lombardo (bicí; Slayer, Fantomas), Dale Crover (bicí; Melvins, The Men of Porn). A Mike Patton (zpěv, klávesy, elektronika), věnující se po odchodu z Faith No More několika projektům (Mr.Bungle, Fantomas, Tomahawk, Peeping Tom) i sólové dráze, přičemž seznam jmen, se kterými spolupracoval, je výmluvný; namátkou: John Zorn, Merzbow, Dan the Automator, The Dillinger Escape Plan, Kaada, Kid 606, Odd Nosdam, Subtle, Dub Trio etc.

Pokud byste čekali, že Patton obsadí prostor sám a ostatní mu budou dělat křoví, chyba lávky. Nedojde ani k tomu, že by se Melvins vydali na zběsilou noisovou jízdu jako na The Colossus of Destiny (2001) a Patton se k nim náramně rád přidal. Až vůbec se nestane, že by Mike P. toužil po grungovém výletě a pouze zdvojil Buzzův vokál, to je asi nejnepravděpodobnější. Takže? Záleží, jaký song „dělají“: domovské pojetí vždycky mírně ustupuje dalším spoluhráčům, Fantomas vedou taneční kroky Melvins a naopak. Třeba Spider Baby od Fantomas vypadá jako post-industriální recitativ s faithnomorovským refrénem, v podání Big Bandu je to „rocková balada“. Night Goat od Melvins je opepřena krátkými ječivými záškuby a boucháním do velkých gongů, hned po tomhle uvedení se stává sama sebou, jenže se zdvojenými bicími a vokály je průraznější. Obecně rytmika zůstává stejná, tu se přidá zkreslený zpěv, tam zas elektronické rýhy. A nebo obojí najednou: The Bit obsahuje proti původní verzi vokální bakchanálie a hysterické výstřelky, přibylo noise a elektroniky. Výsledné podoby spíš než zásadně posunuté jsou zemité, kondenzované a místy cupované, do stejný flašky narveš víc.

Rozuměl jsem muzikantskému propojení a touze pojmout vlastní skladby jinak, zbastardizovat je. Podstata nemá jen první plán. Při pohledu na pódium zkoprníte, protože je to impozantní výjev, slet person. Jenže z hudby samé je patrné, jak osobnsoti ustupujou a zase vycházej do popředí, párový tanec v šesti. Vnitřní síla jednotného organismu. Jistě někteří namítnou, že jsou tu slabší místa nebo zbytečnější pasáže, ale v rámci zmítajícího se rituálu je všechno v pořádku, tvar se neustále přelévá, aniž by navrch získaly Pattonovy nervní výboje nebo hromující mašina riffů a bicích. Tam, kde se vám může jevit Mr.Bungle samoúčelný nebo šklebivě schválný a kde Fantomas jde daleko za temnou atmosférou zdánlivého nebytí, tam jsou FM Big Band zatraceně zdravým a živelným organismem, bajpás hudby. Jen na pozadí neurvalého experimentu a pošahané nepříčetnosti může vyniknout melodická písnička stejně jako metalový vál.

Z filmového hlediska jde o normální koncertní záznam na více kamer, forma je přizpůsobená obsahu. Některé kamery mají filtry nebo snímají na jiný materiál, takže se střídají záběry různé zrnitosti, detaily s velkými celky, nic statického, ono když máte na pódiu takového kabaretiéra, k tomu dva bicmeny, jednoho kytaristu s afropalmou a druhého jako z katedry matfyzu a do toho metalového basáka, tak není problém vybírat. Do obrazu místy vstupují grafické symboly a ruchy, decentně a s rozvahou, ku prospěchu věci. Kamera je vedená rukou, takže nic plynulého, ale ani zuřivě klipovitého. Žádná nuda, ani přehnaný důraz na vizuál.

A pokud nebudete mít dost, můžete si to dát celé znovu, tentokrát s komentářem kapely a Dannyho deVito (populární americký herec s mafiánskou vyřídilkou). Na výsledek to bude mít pramalý vliv...

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: alternative post-metal-noise
Nosič: DVD
Celkový čas: 156:34
Rok: 2008
Vydavatel: Ipecac Recordings
WWW: http://www.ipecac.com , http:// www.melvins.com , http:// www.mikepatton.de
Seznam skladeb:
  • "Sacrifice" (Flipper cover)
  • "Page 27" (from Fantômas 's Fantômas)
  • "Night Goat" (from The Melvins ' Houdini)
  • "Page 28" (from Fantômas 's Fantômas)
  • "Page 3" (from Fantômas 's Fantômas)
  • "Electric Long Thin Wire"
  • "The Bit" (from The Melvins ' Stag)
  • "Page 14" (from Fantômas 's Fantômas)
  • "Pigs of the Roman Empire" (from the The Melvins/Lustmord album Pigs of the Roman Empire)
  • "The Omen" (from Fantômas 's The Director 's Cut)
  • "Hooch" (from The Melvins ' Houdini)
  • "Mombius Hibachi" (from The Melvins ' Honky)
  • "Page 23" (from Fantômas 's Fantômas)
  • "Skin Horse" (from The Melvins ' Stag)
  • "Cape Fear" (from Fantômas 's The Director 's Cut)
  • "Let It All Be" (from The Melvins ' The Bootlicker)
  • "Lowrider" (War cover)
  • "04/02/05 Saturday" (from Fantômas 's Suspended Animation)
  • "Page 29" (from Fantômas 's Fantômas)
  • "04/08/05 Friday" (from Fantômas 's Suspended Animation)
  • "Spider Baby" (from Fantômas 's The Director 's Cut)
  • Vaše Reakce

    Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

    SPOKOJÍZDA

    spojizda obrázek

    SLOUPEK

    tamas

    Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

    G. M. Tamás

    SUPPORT SONGS

    TLAČENKA

    web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
    spodni obrazek