Sheeva Yoga & Disney

Sheeva Yoga & Disney

Search & Drink

autor: horovic | 22. 12. 2008, 07:10:37 | návštěv: 6154 | reakcí: 0

Splitko Sheeva Yoga a Disney (nebo taky xDISNEYx) je zákonité asi jako gravitace, dvě hlavně a jedna zbraň. Fialový vinyl nezaujme jen barvou, i obal je nevšední záležitost. Malované papírové leporelo s postavičkami všech muzikantů, kresby někde mezi komiksem a karikaturou, úchvatné. A navrch fotokolážová příloha, decentní rodinné fotoalbum v pohřebních barvách, texty ve třech jazycích (hádejte jaký vedle češtiny a angličtiny), komentáře naznačující, že tihle pobudové přemýšlejí, ačkoliv se zaštiťují heslem Search & Drink aneb Chlast a myšlení se zřejmě nevylučuje.

Poslechněme si začátek biografie Disney: „Po shlédnutí prvních tří skladeb svých idolů xROXETTEx, kdy měl pracovník romského muzea v Malmö DISMAX IPPESVIQSON v sobě již deváté pivo (samozřejmě na žízeň), narazil (samozřejmě hlavou) v mosh-pitu na kolegyni z branže UTE FITTU, se kterou si ihned padli do náruče a taktéž do oka... Po ošetření monoklů a modřin na pažích si oba uvědomili, že víc než gender je pogo a víc než pogo je chlast, a šli si proto dát k baru tři dvojité rumy na usmířenou...“ Kromě těchto dvou tvoří švédský band ještě Stigg Pohlafffson a samosebou i Raivö Pochviinään. Libují si v chlastu, crustu a národních barvách, vlastenci potetovaní třemi korunkami.

Raivö Pochviinään (aka Skulda) a Dismax Ippesviqson (aka Fido) tvoří zároveň osu ostravské smečky Sheeva Yoga. Ta adoruje alkohol podobně hltavým způsobem, jen jejich pojetí rychlého, velmi rychlého hardcore je poněkud odchýlenější, ano, označení „alternative fastcore“ není špatná značka, ať už to znamená cokoliv.

Zpozorníte když řeknu, že jedou fastcore se saxofonem v sestavě? Nefiguruje ve všech válech, ale věrně to vystihuje SY. Kropí zničující HC, ale takovou pestrost abyste pohledali. Hrají jak chtějí: metal, osmdesátková alternativa, punk nebo crust, variace na Už jsme doma, nu-metalové parodie. Důležitým poznávacím znakem je řvavá triáda, „zpívají“ všichni, včetně bicmena Vikiho, trojhlavá štěkající saň, která není samolibě okázalá a hrozivá, spíš zábavná, úsměvná a zároveň lítá, nasranej antickej pes se chechtá, protože ví, fucking crazy power violoncello. Navíc jsou dobří hráči a mají nadhled, takže nic není nemožné, jako svině co rejpá do země a vždycky je tam lanýž. V každém songu nápadů na celou desku, zmítající se stvůra, velká příkopová propadlina, opravdická píča země. Vyvážené, bleskurychlé, vtipné, propracované jako genetickej test.

Disney rádi legraci, takže se vydávají za Švédy a rozhazují svou lásku k dis-beatu, který víceméně hrají. Drtivá kulometná mela ve čtyřech, kde hlavní ječák obstarává Ute Fitta (aka Marta), ostatní jsou vokální křoví. Skulda mění basu za bicí, které jsou podobně utržené jako v SY, i když Disney pálí přímočařeji. Původně spíš recesní spolek rumových floutků (výsledkem devítiletého smažení je CD Rum Not Bombs) je dneska jedním z nejlepších dis-hc skupin u nás, i když jejich smysl pro humor a utahování si z ideových propriet nemusí sednout každému. Občas se někde dočtu, že chlast jim je překážkou, ale každý koncert, který sem viděl, byl (sebe)zničující.

Rozdíl mezi SY a Disney je i v textech, zatímco SY volí složitější sdělení a delší verše, Disney sází na jednoduché civilní okamžiky, primitivní a účelné: „Jezdíme s kapelou na turné / benzinka a bagety / přehrada a koupání / žlutý ďábel a bukkaké-monster“. Momentky inspirované alkoholem, kocovinou, případně následným metafyzickým prozřením (Když nepomůže ani rum). Obě kapely se upřímně zajímají o trendy (Nu-metal je na kokot nebo Soutěž pivních pupků), Sheeva Yoga má náročnější texty, promýšlí důkladně a „vážně“, na místě jsou i metafory („Digitální Che obklopený pouze sám sebou...“).

Grafické ladění „bukletu“ do jakéhosi dekadentního vzpomínkového alba je završením tohodle mimořádného splitu, skvostná položka každé vinylové kurva sbírky.

Žánr: deadbeat
Nosič: LP