Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Modré hory

Modré hory

Modré hory

autor: maxim horovic | 21. 12. 2008, 07:53:14 | návštěv: 5258 | reakcí: 0

Na východ od ráje (Česká RAPpublika) je dobré si všímat aktivit labelů Deadred Records / Starcastic a Slnko Records. Druzí jmenovaní nehledí na styl (namátkou Ján Boleslav Kladivo, Longital, Živé kvety) a taky se zabývají mp3 distribucí oficiálně vydaných, nepříliš známých alb (Électronique MiouMixes tuzemských Miou Miou). Slovenský hiphop trochu jinak...

Modré hory ohlašují nástup slovenských elektronických kapel na konci tohoto roku, Modré hory coby projekt, Bene a Lyrik, kde je Peťo Tázok, Bene a Lyrik, psychosomatická soustava nástrojů, „vidíš všetky svoje lásky“, Lyrik a Bene, buena vista fucking club, big band a slovenský hiphop, žiadne nič ani vákuum, slovenský hiphop bližší polskému než tomu prijebanému ve staročeské kotlině.

Na Deadred Records vyšel nedávno Foolk, ten se nyní podílí na produkci Modrých hor a není sám. V lajně stojí Peko, Moe, Beyuz a Billy Hollywood a taky Karaoke Tundra, který vedle svých schizopanoramatických nahrávek produkuje na různých pólech vesmíru, u nás dělal např. na poslední desce Načevy. A taky je tu Marián Jaslovský, který provedl mix, programuje a hraje od flétny a saxofonu až po ústní sprej. Hitem bude jeho krátká mezihra Flautilus (flauta – flétna), leze pod nehty sama a vypadá jako kdyby Žentour osvítila mimozemská inspirace (sic!).

Modré hory, původně projekt Beneho a Lyrika (aka Peťo Tázok), se rozšířil a nasál i řadu hostovaček. Takže hudba je z větší části živá, nejde jen o využité samply starých nahrávek, vedle elektroniky uslyšíte rhodes, klavinet, kytary nebo okouzlující vokál Silvie Gieciové. Bohaté, barevné a sebevědomě rozkročené album Modré hory má mnohem blíže k polskému hiphopu než k tomu našemu, i když bych netrval na rigidním zařazení do hiphopové scény. Stejně tak je downtempové nebo nujazzové, výborně tu zapadá bigbandová sedmdesátková filmová hudba, beaty jsou tak pulzní a přirozené, že nelezou nahoru, kooperují.

Taky lyrická poloha je bližší Polákům než pražským smaživým hejskům a komiksovým supráčům. Lyrik a Bene prožívají svoji vlastní Casablanku, plíží se na hraně noci a dne a zkoumají krajiny vědomí. Jsou konkrétní a šklíbivě nahlížej na mediální realitu („Tv heroin pre masy“), jsou i rozmlžení, lyrizujou. Nejdou daleko pro ironický dis („Budem inertný plyn ako jozef ráž ...“) ani ke trefnému přirovnání, básníci i erotici („Reklama na antistres ťa spasí ako zadky a sex...“). Netváří se, že oplodňují pravdu světa a kadí vedle Šalamouna, vysmívají se sortičce MC´s, ale rap je pro ně domovinou, původním prostředkem.

Při takové nahrávce se už těšíte na nový počin na čas odmlčených Abuse, právě vydávajících eponym pod hlavičkou The Autumnist.

Informace

Velký obrázek: titulní strana alba
Žánr: hiphop-nujazz
Nosič: CD
Celkový čas: 43:26
Rok: 2008
Vydavatel: Slnko Records
WWW: http://www.myspace.com/modrehory
Seznam skladeb:
  1. Intro
  2. Každý večer
  3. Každé ráno
  4. Energia se musí hýbať
  5. Nautilus
  6. Flautilus
  7. Svet 2000
  8. Shimabara
  9. Walkin´
  10. Svet 3000
  11. Po víne je pravda
  12. Len oni a priestor
  13. Cirkus
  14. Outro

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek