Paramount Styles / Aran Epochal

Paramount Styles / Aran Epochal

split

autor: horovic | 17. 12. 2008, 22:21:23 | návštěv: 6297 | reakcí: 0

Další sedmipalec z palubního střediska Silver Rocket a sesterské album splitu Aran Epochal vs. Unkilled Worker. Partnerem Arana je tentokrát Scott McCloud a jeho aktuální projekt Paramount Styles: vyklidněná písničkářská záležitost, která když chce zatlačit na srdce, nepoužívá cukr, bič, kozačky ani falešnou pohlednici útulnýho altánu dětství.

Ve srovnání s domovskou kapelou Girls Against Boys je to stylový úkrok jinam a nahraný i s (vesměs) jinými muzikanty. Proti hlučnému, dvojbasovému post-punku Girls Against Boys je hudba PS rozsvícená a decentní, neváhá si zadat se smyčci nebo piánem, aby zněla stále komorně. Na splitu zastoupená píseň Start Burning 2 doposud nevyšla, a proti desce Failure American Style je ještě civilnější (a silnější). Post-folkovému tracku dominuje zvláštní vokál McClouda a odměřená, slibující gradace, která se nepřehoupne za hranu, kde to bolí prázdným dojmem.

Aran Epochal předkládá další ze svých pomalých, vábně trudných balad. Podobně jako jeho verze Swastika Eyes je odklapávána jakoby rytmem metronomu a ten obaluje basová figura, neměnná a srdcervoucí, mozek a stroj. Song Jivina si vybral sám McCloud a jde o zimní baladu s pohádkovým aranžmá, které jasně prozrazuje, že pohádka je jen odlehčený mýtus a Aran umí otevřít dveře původnímu. Velmi se nabízí srovnání se sólovkami Vladimíra Václavka, a to hudebně i textově, ačkoliv Václavek v poslední době tíhne k citovkám ne vždy povedeným a Aran je hudebně ještě minimalističtější. Text Jiviny není tak neprůhledný jak některé texty pro Gnu, Aran opět dokazuje, jak je daleko.

Hlínu studí prázdnej vzduch
zkřehlý ruce svázal kruh
rozsvícenou stranou ven