Akimbo

Akimbo

Jersey Shores

autor: horovic | 13. 12. 2008, 14:25:20 | návštěv: 4048 | reakcí: 2

Zdálo se, že rockové styly se zotavily nánosem hard rocku a tvrdší bandy na sebe roubovaly všechny druhy metalu, crust byl najednou žádaným zbožím a thrash si znovu dávali za jméno kapely i krasavci z Dogy,a najednou všechno rozleptává a nivelizuje post-rock. Kdo viděl Akimbo naživo, tak si klepe na mozkovnu. Já též.

Nejsem zatrpklý vůči instrumentálním ornamentům, jen se obávám, že ta větev neporoste moc daleko. Tím směrem se vydávají mnozí, přestupují z trasy Hardcore, svezou se lajnou Stoner a zkusí i měkké sedačky na lince Post-all. Možná jen nějak nevěřím na některé crossovery v rámci stylu a je to můj osobní problém. Na druhou stranu: zkuste se podívat na nové desky Akimbo a Lvmen, i když obě kapely jsou jinde. Lvmen chtějí sloučit hardcorovou živelnost i ponurý metal a výsledný hybrid nemá ani jednu hlavu. A Akimbo se vylili jako řeka, což bude zadostiučiněním jedině zarytým tripožravcům Mars Volty.

Uřčitě se můžeme bavit o návratnosti motivů a rafinované stavbě písní i alba a vést debatu až k definici koncepčního alba. Jenže vymknutí věci někdy znamená nečekaný záblesk génia a častěji průser. Obdivuji se sice postupné gradaci a nástupům, které na sebe dávají čekat, nevadí mi psychedelické prodlévání nad rozlitým mlíkem rocku, ale všeho do času.

Vzteklý noise-hardcore bastardizovaný hard rockem se stále odehrává pod rudým sluncem Akimbo, jen je namíchaný s vláčnými dróny a vyjetou psychedelií. Asi hravě uhádnete, jakou rychlostí se odehrávají dva čtyřminutové songy a jak budou vypadat další dva, co čítaj na dvanáct. Něčeho mohlo být víc a jiného míň. Já, naladěný na hluboké ohambí Bixlera-Zavaly a Rodrigueze-Lopeze, jsem u svých. Další můžou mít problém („kurva, nevypnul jim někdo uprostřed posledního válu proud?“ nebo „proč tam pět minut šumí vole moře???“).

Říkám: ano, kdo chce tvrdej být a ohánět se mordou říčnou, musí žrát i trávu, když je před deštěm...

Žánr: post-metal
Celkový čas: 46:55