ARAN EPOCHAL / UNKILLED WORKER

ARAN EPOCHAL / UNKILLED WORKER

split 7"

autor: horovic | 24. 11. 2008, 07:43:41 | návštěv: 6147 | reakcí: 0

Nesly se různé hlasy. Že Aran Epochal (Adam Nenadál, Gnu) sólově nikdy nevydá dlouhou desku a bude střílet jen splity s vyvolenými. Taky se nesly hlasy, tvrdící opak. Ať už půjde o vyjádření vztahu k malým vinylům, o zásadový koncept nebo o fámy, jisté je, že jsou tu tři malá splitka z dílny Silver Rocket a ty nastolují směr, rozšiřují bitevní pole.

Netušil jsem, že jeden z konstruktérů SRR má hudební choutky mimo Gnu, proto bylo překvapením, když jsem narazil na jeho myspace profil. Řeknete si umírněná verze domovské kapely. Taky si řeknete: kolik lidí osloví tohle podzimní basové matiné? Mají SRR opravdu vstřícné publikum, jak doufám? Všechno, na co jste se báli zeptat, zůstane utajeno. Splitko je málo, chci víc.

Na dvouhlavém formátu se songy navzájem konfrontují a Aran moc dobře věděl, proč první kolaborace bude právě s Torrem (Wollongong). Když dáte dva podobné songy, budou se přebíjet, jakmile ustřelíte stylově moc daleko, do úzka otevřený posluchač nezareaguje. Jenže tihle dva se dobře znají a vědí, jak pracují.

Malej život obsahuje všechno, co obdivuju na Gnu: úspornost, tlak, text. Basová figura se dokola opakuje, jako když krouháš kovový zelí, tlumený zpěv pomalu sází: „z malejch dnů / z malejch dnů se skládá / malej život / odkládám co se hroutí / malej život / tikot strojů který řídíš / cvrkot práce kterou šidíš / malej život“. Takhle položená črta má ostrý hrany a nutí. A když to vypadá, že se nic dalšího nestane, vystřelí dechy. Malej příběh, velký věci

Torr coby Unkilled Worker vystupuje nepoměrně déle, s kytarou a sám se kovbojsky roztahuje na pódiu už pár let. Song Illusion of Nation je z těch, co zaujmou, zneklidní a podmaní. Rozeznělý elektronický (?) motiv, co se blejská na hladině podvědomí a vytváří prostor pro zpěv, teskně hučí tmavý témbr Torrův, odhodlaný, a kolem rozhazuje cákance elektrické kytary, až youngovsky osudové. Neobyčejná, krásná balada krajiny, která vede za smrtí.

Vyrovnaný vztah, oxymorón.

Žánr: songwriters
Nosič: 7"