TV on the Radio

TV on the Radio

Dear Science

autor: horovic | 27. 09. 2008, 21:10:54 | návštěv: 3693 | reakcí: 1

TV on the Radio jsem si zamiloval tak, že jsem si obarvil triko na růžovo (měla to bejt fialová) a pokreslil ho jejich slovama. A to dělám jen hodně výjimečně, infantil. První deska druhá deska, nádhera nevyslovitelná a obrazivá, štěpná reakce rozkoše, první prstění zrajícího těla, nenapodobitelné souznění, kde pop smutku je lahodně provázen noisovou tmou. Aktuální Dear Science postrádá obojí, vojet pop se dá, ale vždycky tě to dojebe.

Ačkoliv mě to nijak netěší, mám dojem že TVOTR si to právě s popem chtěli rozdat, páku s Coldplay. A v tom případě jsem tu špatně. Family Tree bratru přes tři minuty češe smyčce klavírem a když je té šlehačky kopec, pustí tam bicí, echa a rádobyvazbu. Nevim, co se děje, vždyť se přeci snažím fotrovatět a na koule si tetuju: POP IS BIG FUN.

Golden Age ostatní sice převyšuje, nebo je chytlavější, ale Bowie z ní čouhá jak z boty slamák. Krapet zalykaného rapu, ani honosné smyčce a bohaté aranže na tom nic nezmění, gradace a melodický zlom všecko zradí, tohle přeci ne. Triphopovou rytmikou podložená Love Dog má zasněnou atmosféru, která vždycky byla nosnou tyčí jejich nebeské hudební haly, ale opět se rozlije do smyčcové tahaniny a křičí o smrt.

Solidní Red Dress šlape, ale tam, kde byl dříve noise, tam jsou dechy, špinavé funky. Nechci být ten, co brečí po včerejším faku, bestie skučící něhou se vykláněj do silnice mýho vědomí, ale ne každá má rajskou závitnici. TVOTR vyzkouší hiphop, funky, pompézní pop, elektronické odnože a vcelku indie rock, ale tihle přeci nemusejí brát košík na stokrát osahané?

Dobře, ve výsledku je to snesitelný a obhajitelný indie pop a je mi jedno, nakolik jsou desky celistvé. Jenže TV on the Radio, to je jako celoživotní iluze lásky, která musí, musí trvat a všechny ty zlomeniny důvěry a rozchody jsou jen přitakáním věčné pravdě, byť mučivé. Cit, který skončil? To samozřejmě ne. Spíš poslední strana příběhu...

Žánr: indie pop
Celkový čas: 50:28
Vydavatel: DGC/Interscope