Melvins

Melvins

Nude with Boots

autor: horovic | 21. 09. 2008, 22:24:51 | návštěv: 4451 | reakcí: 0

Holosrstej punťa na obalu desky je solidním protihráčem vůči hudebním výbojům Melvins. Jediný úder zdvojené paličky by z něj udělal oholené morče a riff by ho převrátil naruby. Proč tolik krutosti? Kde není bolest, tam křičí jen sídlišťový čoklofil.

Když někdo utváří scénu a dokonce celý styl a přitom zůstává stále svůj a neexpanduje do mainstreamu, co o něm psát. Šestnácté album (od roku 1986) znamená, že buď uctivě smeknete spodní prádlo a pudete na skotskej střik nebo si budete chtít měřit péro před starším bráchou, který bude vždycky starší. Melvins jsou kult.

Už předposlední, velmi dobře přijaté album (A) Senile Animal naznačovalo, že spojení s dvojkou Big Business z Hydrahead je občerstvující. King Buzzo (kytara, zpěv) a Dale Crover (bicí) vždycky měli cit pro kolaborace, desky s Jello Biafrou nebo Lustmord jsou stále průrazné. A Jared Warren (basa) a Coady Willis (bicí) jedou s Melvins další tour a to nejen coby jejich součást, ale i s domovskými BB. Jejich vliv je znát u některých rychlejších kusů, dá se říct, že začátek alba je vděčnější a „líbivější.

Jestliže úvodní The Kicking Machine a zejména hitová Billy Fish vás rozeberou postupnou gradací a vracením nitrožilních riffů, závěrečné The Savage Hippy a It Tastes Better Than the Truth jsou ponořené do noisové břečky a zamotaných kytar. Ovšem hutně kypřená je celá deska. Po rozjeté první části přichází rozložitá, téměř sludgeová balada Dog Island a po ní instrumentální Dies Irae. Zdvojené bicí znamenají dvojí blánu a lepší průchodnost mozkem, do basy se řeže jak do kytary, celkový zvuk vám připomene, proč jste si zamilovali hard music, rocková sestava je prvotním nástrojem humanoida, zemědělské náčiní a tichá tětiva lovu.

Věřím, že pro mnohé nechtěným zpestřením bude zmíněná instrumentálka, stejně jako ambientní mezihra Flush, na vypalovačce The Stupid Creep může vadit pouze minutový rozměr. Když vezmeme v úvahu dvě noisové klády, zakončující vydatné, více jak čtyřicetiminutové album, lze vést debatu o slabším závěru. Pro mě je to žádoucí ochlazení motoru, úlovek je třeba naříznout a vykuchat

Přirovnávat Melvins k někomu nemá smysl, protože by se tu vyřádila celá generace odrostlá na devadesátkovém grungeovém běsnění, všechno tam je. Jen jde o to, že všechny ty populární kapely z Melvins vyšly, trenky, které si oblíkly, byly už dávno propocené...

MELVINS + BIG BUSINESS + PORN: 23. září 2008 v Akropoli!!!

Desku k zevrubnému přehlédnutí poskytli Day After, tamtéž jí lze zakoupit.

Žánr: grunge-noise