czosnEk

czosnEk

Maras

autor: horovic | 20. 08. 2008, 21:31:28 | návštěv: 6129 | reakcí: 0

Agilní polský label NNNW, fungující už od roku 1989. NNNW – „Nikt nic nie wie“ – Nikdo nic neví. Tomu říkám název firmy, vláha nadhledu a sebevyjádření vedle všech těch významynabitých anglismů. Co na to CzosnEk? Podzemí a stará punková škola. Jen houšť.

U NNNW mimojiné vyšla i poslední fošna vrahounských Co-Ca, v jejich distru můžete zakoupit v našich krajích nevídané DVD Live in Tokyo 2003 teplických klasiků Už jsme doma. Styky s naší scénou jsou pravidelné, jak dokazuje např. vystoupení na Vrahu po boku veleslavných Oi Polloi.

CzosnEk nejsou žádní nováčci na polské scéně, dohromady se dávají v průběhu 1997 na rozvalinách kapel Ulica a Insane Scum. Prošlo si cestou jako nemálo kapel, punkové brázdy, noise-punkové bloudění a přičichnutí ke crustu. Na konci lajny je hardcore kombinované s metalem, nijak originální, ale taky ne stokrát omletá, prostě intenzivní nakládačka podle osvědčených vzorců.

I když na první pohled vypadá czosnEk na metalový band, hudba je to pohříchu punková. Kytary jsou kovovější a bicí hutnější, ale metalové riffy jen komentují sdělný punkrock, dokonce alternativa se dere ven (Pod wulkanem). A není jí pomálu. Z bustrované mlhy se čas od času vynoří různě vysoký a drsný štěkot vokálu a ozřejmí tak platnost „normálního“ zpěvu, album se odehrává ve středním tempu. Jsou ty samozřejmě výjimky (minutová téměřgrindovka Jabol), celek je však složený z pozvolna sekaných punkových a znělých metalových figur.

Očití svědci (nebo ušití?) mluví o tom, že s příchodem dvou nových kytaristů muzika czosnEk získala na tvrdosti, razanci a nasranosti, já bych řek, že šuplíky zapadly do svých přihrádek, stroj zapředl. Bolestné a bolestivé texty v polštině spolu s proměnlivými vokály a velmi funkčními melodiemi před nás kladou přístupné a zadírající se songy, které nepostrádají agresi, naléhavost a melodickou přímost.

Za pozornost stojí buklet s anatomickými malbami uznávaného komiksového tvůrce Michała Arkusińskiego a taky dark electro-punkové remixy z dílny Tomhet, Hercklekot a Gintera Nojmana.

Žánr: HC-metal
Celkový čas: 43:09