Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

VA

VA

Kill the Headliners!

autor: maxim horovic | 4. 07. 2008, 09:10:09 | návštěv: 3596 | reakcí: 1

Další vyslanci (nejen) tuzemské experimentální elektroniky, které se za poslední rok urodilo. Surreal Madrid zahákoval známá jména (Floex, Zavoloka...) a poprvé jde ven s dlouhohrajícím vinylem. Odbojné ideje bývají nemožné: Kill the Headliners!

Floex opět utvrzuje, že jeho talent dalece přesahuje hranice. Proti svým začátkům se oprostil od tradiční písňové struktury a rozvolněný, ale pevný a sebejistý volí opačnou cestu než např. Apparat, dolů z kopce. Přes gamesový soundtrack a audiovizuální Živou partituru se dostal do dalšího kruhu IDM. Příznačně nazvaný track Petr Parléř, kompozice lehkých, vzdušných kompozitů, opakování delších figur a jejich rytmické přerušování, hartnollovské prvky falešného vokálu, typická linka zářivého klarinetu, éterický zvukomalebný rej, elektronické zvonkohry a dojem rafinované výstavby.

Ďábelský fantom MMtm (Mickey Mouse trade mark), který na loňském Spermu roznesl na kopytech breakbeatů všechny přítomné a já ještě dlouho nezapomenu na jeho drasticky podmanivý set, se prezentuje poklidnější polohou. Chant of the Booster inklinuje k temným elektronickým sférám dubstepu, střídá těžké nálady a odlehčené pasáže. Poměrně klasicky stavěný track, což nebývalo zvykem, Surreal Madrid zaznamenával roztodivnější a složitější katafalky z jeho procítěné spalovny.

Karaoke Tundra, posel nepřehledných východních světů a žoldák odvrácené strany sónického měsíce, zvěstuje: Kill the Neighbours! Výklad nechám být, po hudební stránce je kratší track (ovšem kdy dělal dlouhé) poměrně přístupný, v porovnání se staršími věcmi, okrajujícími zarostlá schizopanoramata. Abstraktní hip hop s vysamplovanými útržky slov, filmovými zvuky i fujarou, ukázka toho, proč je KT čím dál více žádaný nejen na hip hopové scéně.

Nicméně vrchol přichází s dalším post-ruským umělcem, s ukrajinskou vládkyní řídkých vod a hustých mlh, Zavolokou. Experimentální tmelení roztodivných a neslučitelných zvuků je její doménou, nesmíte pořád myslet na to, že se potřebujete něčeho chytnout. V tracku Dzvenity s hostující vokalistkou Danyou je toho k ukotvení více než dost. Šamanistický, animální zpěv je působivou protiváhou zvukodělné rachotě, vše uzemňuje tlustý basový beat. Elektronická příroda, čeřen a česlo.

Závěrečnou pozici obsadil další neveselý kmán, Brit Luke Warm. Rozbité glitchové beaty evokují nemocnější leftfieldovské ponory, obalující basový tón působí balsamicky, uchyl se zpět do pralůna, nic není skutečné, bolest ustává. Adekvátní délka pro duchovní akupunkturu, snesl bych víc, nit bristolského přítmí.

Vzácně vyrovnaná a nápaditá sbírka, slibný počin doposud jen netového labelu Surreal Madrid, vzniklého spoluprací Karaoke Tundry a MMtm. Release s číslem 16 říká jedno: poslechni předcházející, kořeny jsou hluboké.

Informace

Žánr: experimental electronic
Nosič: LP
Celkový čas: 22:23
Rok: 2008
Vydavatel: Surreal Madrid
WWW: http://www.surrealmadrid.net
Seznam skladeb:
  1. Floex – Petr Parléř
  2. MMtm – Chant of the Booster
  3. Karaoke Tundra – Kill the Neighbours!
  4. Zavoloka – Dzvenity (vocal by Danya)
  5. Luke Warm – Floatsmoother

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 1
mw
8. 07. 2008, 12:54:48
petr parler je navykovy!

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek