Pneumatic Head Compresor

Pneumatic Head Compresor

From Freddy to Lemmy

autor: maxmilián hrobovitz | 20. 05. 2008, 08:13:16 | návštěv: 3349 | reakcí: 0

Třetihorní pazvěř narazila na elektrický kabel. Belgická formace Pneumatic Head Compressor přiveze svoji hlavu-kompresor do Vraha. Tvrdé metalové odnože prorostlé škubavou elektronikou. Léčba neklidem.

PHC mají blíže k experimentálnímu metalu než ke staré škole EBM, ani boční deska Remanufacture klasiků Fear Factory není tím pravým kořenem, stejně jako jím nejsou Ministry. Tyhle kapely jsou příliš přímočaré a odhadnutelné, staromilné ve skladbě písní. PHC různým dílem ukrajují z metalů od thrashové tvrdosti dále, místy téměř neznatelná základová deska je položena na sludgeovém kališti. Nelehký poslech, tlusté jsou naše krajíce vezdejší.

Dlouhé vály se odehrávají většinou ve středním tempu, chaotickou strukturou se musíte nechat vést kovově trhanou basou a přebroušenými kytarami. Zvraty, atypické melodie a dostatečné množství kakofonií, bahno kypřené jakoby odcizenými sóly, death metalový řev, odhodlaně vzývající. Ten nepraví: Tobě, pane, snesu oběť bez ohledu. Nýbrž namířený do jícnové tmy chroptí: Hněvivý manifest je plný bolesti, jen tak vás mohu očistit!

A věru ano. Prastaré bytosti spílají přírodním cyklům, chtějí se vymanit z věčné otročiny pudů, ale není jak. Belgoši přistupují k písním nachystaní, ale nechávaj si prostor. Zakládají si na opakovaných figurách, které variují, freejazzový industriál zní jako netvor lesní, není proč se bát. Moment překvapení je důležitou složkou jejich práce, rádiová délka nebo míjení sloky a refrénu jim nepřísluší.

Song D.A.D. vypadá jako by bratři Cavalerové zešíleli a do svého stále průhlednějšího brazilského pralesátka vpustili organizovaný zločin průmyslu. Big Trouble in Disco Island zní tak dobře jako Velké nesnáze v malé Číně, jen tady se neodehrává veselohra, vždycky když jde o život, chceš zavřít oči. Noisové poryvy, vypadávající bicí mašina, kytarové riffy jako sršení drátů za větru a za deště, slova proudící éterem.

Hledání řádu v chaosu je trudná práce, ale učí tě odporovat prázdnotě a tesat vlastní sochu. Nemáš zájem? Otázka je odpovědí.

Žánr: industrial-metal
Celkový čas: 44:56