Nuck Chorris Gang

Nuck Chorris Gang

100% karate

autor: horovic | 30. 04. 2008, 09:42:26 | návštěv: 3402 | reakcí: 0

Crossover to měl u nás vždycky poměrně těžké, garážové kapely se neprosadily a než se rozvinula nějaké širší základna, zanikly i zvučnější jména. Reunion kdysi populární kapely Jolly Joker And the Plastic Beatles of the Universe byl jako astmatický nádech, nové smečky, orientující se na kombinaci rapu a tvrdší kytarové muziky, se raději vydaly směrem nu-metalovým...

Nuck Chorris Gang jsou uvolnění šprýmaři z Brna, kterým se nemění ksicht podle trendy vln. Mají nadhled, ten prezentují: počínaje jejich přesmyčkovým názvem přes přebal aktuální desky (digipack ve tvaru kimona) až k jejich hravému webu. Stylové křížení vzniká přirozeně, spojením hráčů z tak odlišných kapel jako jsou Hoochie Coochie Band a Minuta ticha. Zdatní muzikanti necítí škatule jako překážku, běží napříč a užívají si to. Song Útěk v duchu RATM, Supermarket a la PIO Squad, funkyrocková Plavba nebo Onych, upomínající na Beastie Boys. Hromadu muziky připomíná album 100% karate, nevadí, oč jsou originálnější britské kytarovky? Otázka je, jestli vás zajímají zmíněné variace, jestli hledáte třeba ozvěnu Dog Eat Dog.

Texty mají různou úroveň, komu přijde slogan „nezáleží co máš na sobě / ale v sobě“ objevný, ten má vyhráno. Osobně preferuju spíš zacyklené filosofické refrény typu „kaj kaj kaj / jsou ty doby / kaj kaj kaj / svět naruby“. S rapem vycházím dobře, Zdendovi i Vendovi to jde přes hubu, nemají problém chrlit slova, i když se za nima odehrává bluesový cajdák – ne, to není narážka na Ivana Mládka, ani nechci naznačovat kvalitativní úroveň „jeho“ ilegal bandu. Nuck Chorris Gang nesmrdí kalkulačkou ani šmírou.

V některých momentech můžou asociovat -123 min, jenže to v lepším případě. Navzdory všem pochybám vím, že naživo jejich materiál funguje, má to šťávu, podání je předností. Na desce vyniknou věci, které odrazují. Dramaturgicky netvoří ambiciozní mix blues, rocku, rapu a funky nic víc než snůšku písní. Stejně jako hudební party – jednotlivosti zajímavé, jako celek nevýrazné.

Žánr: crossover
Celkový čas: 51:26
Vydavatel: Indies Records