Polite Sleeper

Polite Sleeper

Seens

autor: horovic | 21. 04. 2008, 11:32:48 | návštěv: 3518 | reakcí: 0

Banjo vole, něžní tempaři, stará škola písničkářů. Marně pátrám, co mají společného s živelnou punkovou vymítačkou The Yellow Press, neblouzním a počítal sem do deseti, nic se nestalo, realita se odehrává hned vedle mě, mám ji nadosah.

Přirozené tání rockerů do špinavých songwriterů se hodí k době, kdy vlna neo-folkařů přestala být jen krátkodechou záležitostí a je příčetným hnutím hudby. Ale budete mi věřit, že The Yellow Press se dali na folk? Ne, nemám s tím problém, ale je to vůbec možné? Dokážete si to představit vy, co jste je viděli před dvěma lety naživo mlátit energií o stěny vašich niter? Ale co, v době, kdy je všechno možné, není nic nemožné, zdá se. Navíc jejich folk je v uvozovkách, americká Porta je průchodem do jiného nebe, sentiment není podmínkou a pod čarou je Poznámka: Contains Violence.

Z The Yellow Press operují v Polite Sleeper Jason Orlovich (kytara, zpěvl) a Tim Wilson (bicí, zpěv), k nim se přidal Michael Curtes (klávesy, zpěv). Ovšem na věku nezáleží, nadšení je ohromné a plápolá. Taneční pro starší a pohroužené, valčíková a bustrovaná Forever bouchá a skučí čistou nahotou Bowieho poklidnějších desek, jenže PS křičí, když tolik naléháš, tak se svlékni. A Shirt for Each Zip Code je country, Set a Pace (to Keep) taky, a i když tlačí na očička jako Hansard, lolitky se nemusí přebalit, What Went Wrong je ještě křehčí, jako magnólie už tři dny kvetoucí, maskuje to důsledným smetím analogové skládky, ne, nikdy jsem tě nepřestal milovat.

A pak jsou tu ty říznější songy, kvůli kterým půjdete na koncert ať chcete, nebo ne. Otvírák This Is a Call, podívej rozkvétám, wonder, wonder baby, milovníci Animals Collective nebo Davendry Banharta vyslechnou Into Loud Talkers a utvrdí se, rozlévám Gin + Duct Tape, syrovej punk na akustickou kytaru a rolničky, jasně, drmolíš o štěstí a piáno je tím, co už The Yellow Press dodávalo šmak nebezpečné nádhery, devatero kůrů andělských je poplatné načasovaným slovům a Polite Sleeper, posmutnělí hledači krás, zpívají o moře čistěji. Alright.

Závěrečná Up the Punks je v duchu zámořských baladických countryovek, zpívat by ji mohla Norah Jones nebo Bob Geldof, oko se vám zamlží bolavou vzpomínkou na punkové mládí a rýhy v srdci se napustí vláhou krvinek, jsem zjizvený a starý, ale umírám pomaleji... Viděls to?

Žánr: lo-fi-folk-punk
Celkový čas: 37:13
Vydavatel: Sabotage Records