Deverova chyba / Sabot

Deverova chyba / Sabot

Split 7"

autor: Jer_C | 12. 01. 2006, 19:25:00 | návštěv: 3552 | reakcí: 2
Hurá! První vinyl na Free Dimension. Deverova Chyba a Sabot na společném sedmipalcovém splitku. To zní více než lákavě, ne?

Z elegantně úsporného černobílého obalu lovím černou placku. Jako první dopadá špička jehly na stranu s DEVEROVOU CHYBOU.
Na tacháči 45rpm, to bude jízda. Jeď na Miláno! Očekávání velké, po vynikajícím albu "Do stran", jsem slintal nedočkavostí. Skladba "Tvý tělo koleje" se nese v klasickém duchu - tedy opět propracovaná píseň ve středním tempu, s dominantním basovým soundem alá NoMeansNo a parádním textem v češtině. Oproti starším skladbám na mě tato působí dravějším dojmem. Předkrm před hlavním chodem. Ponese-li se nový materiál v podobném duchu, tak věřím, že v létě, kdy má vyjít třetí album této kapelky, nás může Deverovka opět mile překvapit.

Otáčím na béčko a za doprovodu příjemnýho praskání čekám na SABOT. Pro mě dosud velká neznámá. Zprávy o téhle bandě ke mě již delší dobu probleskovaly skrz mlhovinu neznáma, ale až teď jsem konečně prozřel ze slepoty a sehnal si její nahrávku. Mé tušení se potvrdilo. Je to moc dobrý. Píseň "O.M.T." je veselou a osvěžující hudbou. Elegantní, mírně úchylný crazy punk, abych tak řekl ;), který mi vždycky způsobuje bezdůvodný pocit radosti. Ale rozhodně nic rádobyvtipnýho jako ty zástupy pop-pankáčů a podobných hromad sraček. Sabot není prvoplánový. Zní mi to jako když vezmete Deverovku, nacpete ji LSD a necháte ji brnkat na basu a tlouct do bicích. Ze začátku si říkáte, "co to sakra je?", ale časem vám to vleze pod kůži. A co dělat S Kůží, která je infikovaná? Kudy chodím, tudy přemítám. O tom, co je právě vedlejší... (vidíte, jak jsou si ty kapelky podobný.)

Tábor je hold malý, ale předák Žižka alias Free Dimension z něj dělá baštu reformace. Dobrovolníci mají vždy větší zapálení, než žoldáci. Dvě cesty dopředu a žádná zpátky. Rozhodnutí je jasné.

Žánr: hardcore jazz punk
Nosič: 7"