Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Junius

Junius

Junius

autor: horovic | 4. 04. 2008, 13:40:43 | návštěv: 3239 | reakcí: 0

Není zrovna obvyklé, aby se kapela odřízla od světa a v odlehlých časoprostorech se věnovala tvorbě hudby. Junius provází určitá enigmatičnost, ne že by na tom záleželo, ne že by si na tom zakládali. Ale odráží se v jejich hudbě a bostonská čtveřice zadumaných hledačů to dokazuje na své eponymní nahrávce z minulého roku.

Junius míjí lepkavé hranice naléhavého emo metalu, jímavého britpopu, dokonce i gothic rocku, ale zároveň je tam výrazný new wave a post-rock, chcete-li post-metal. Tohle jsou slova co vyplazené jazyky, hutný kytarový noise je v závětří, k němu se musíte teprve dostat. Energie není to, co by mě upoutalo, spíš balancování na hranách patosu a kýče, které umějí ustát. Ne bez výhrad, ale je u nich jistá grácie a pochmurná naděje, která mě nutí poslouchat znovu.

Pomalé gradování, narůstání a košatění nástrojů je typické pro postrock nebo i pro epické emo hardcore, ovšem do jiného tratoliště Junius posouvá takřka „cureovský“ zpěv. Je překvapivým a fungujícím prvkem, což dokazuje úvodní Hiding Knives. Hned další From the Isle of the Blessed stejný dojem neudrží, je rozvláčná a nezachrání ji ani působivý jek v závěru. To zase Forcing Out the Silence disponuje přesvědčivým riffem tetelivých kytar, síla je velká i řezavá, ale nenápadné budování skladby je mi spíš schématem než důmyslným variováním.

Blood Is Bright se drží jednodušších motivů, vpravdě postpunkový song, utápěný v ostré tříšti kytar, oslepující a podmanivé. The Cure, ba i The Police tu jsou ve střídmých ozvěnách, hrubozrnější plochy připomenou švédskou formaci Koma. Ovšem emo kytarové běsnění ve smyslu naléhavě klenutých melodií a rádoby frontálních nástupů nejsou tím, čím by sovy mohly být. Tajemství se nachází, jenže mým čivám je nezřetelné. Přesto tu jsou záblesky: utnutý vřískot v A Word Could Kil Her, gotická vlna a upozadění vokálu v In the Hearts of Titans a taky mezihry: Elan Vital, Elan Fatale a The Annunciation.

Po pravdě řečeno, Junius bloumají v krajinách, které jsou mimo můj obzor, emotivnost jejich skladeb se mě dotýká jen jako pták, co hledá jinou louku. Prostě v kapse mám průkazku do plesnivé nory a do řeznického krámku a odtamtud není slyšet burácivý pohyb mračen a melancholie tušených dálav... Nicméně tuším, že jedině koncert mě může přesvědčit o tom, že barva krve se týká i mého oběhu.

Informace

Žánr: indie rock
Nosič: CD
Celkový čas: 41:27
Rok: 2007
Vydavatel: Radar Recordings / S.A.F. Records
WWW: http://www.juniusmusic.com/
Seznam skladeb:
  1. (Elan Vital)
  2. Hiding Knives
  3. From the Isle of the Blessed
  4. (Elan Fatale)
  5. forcing Out the Silence
  6. (The Annunciation)
  7. Blood Is Bright
  8. A Word Could Kill Her
  9. In the Hearts of Titans
  10. At the Age of Decay

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek