Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Partyline

Partyline

Girls With Glasses

autor: horovic | 25. 03. 2008, 13:38:49 | návštěv: 3706 | reakcí: 0

Neumím počítat, proto je možné, že v hudbě bylo všechno vymyšlené, v tříakordové punkovce tím tuplákem. Jenže jsou kapely, u kterých je vám to protivné po třetím taktu a pak jsou ty, co jim to žerete způsobem, který nemá nic společného s pozorným postojem degustátora.

Kdyby se v muzice všechno stalo, nové desky by byly jen retro. A tak to možná i je, můžeme se zasmát a jít dál. Punkrock v jeho prastaré, archetypální podobě nemá nikdy odzvoněno, skoro bych řekl: Punk´s Not Dead. A to je dobře, na někoho musí být spolehnutí. Je starší rašelina nebo trilobit?

Partyline jsou v prvé řadě ženská punková kapela, ale bez kontextu je jen slepá láska. Partyline, to není hravé klubíčko náctiletejch dívenek, co šermujou fakáčem všude tam, kde čekáte náruč lásky, tohle jsou ženský, co se účastnily historie feministickýho hnutí ve Státech (klíčová slova: třetí vlna feminismu, riot girrl nebo taky riot girrrl). Ale abyste si zase nepředstavovali zapšklý bosorky, co berou hákem mužskej smrad a chtěj nastolit sexmisi. Partyline jsou citově srovnaný holky („Don´t Forget We´re Smart And Ugly / Dumb And Pretty Break Your Heart“), co se nechtěj smířit se stavem světa, prostě jako vy nebo já, jen sou vo něco chytřejší, zkušenější a líp jim to hraje.

Trojbuňka ve složení: zpěvačka frontwoman Allison! Wolfe (Bratmobile, Cold Cold Hearts, Dig Yr. Grave, Deep Lust, Hawnay Troof, etc.), kytaristka Angela! Melkisethian (Hott Beat, The Savage Boys and Girls Club) a bubenice Crystal! Bradley se dává dohromady během roku 2004. Zužitkovávají letité muzikantské zkušenosti, vždyť nepokojná jednotka Bratmobile byla jednou z nejdůležitějších ženských kapel hnutí, i když spíše ve stínu slavnějších beach bomberek Bikini Kill – až za nimi se profilovaly skupiny jako Excuse 17, Free Kitten, Heavens To Betsy, Huggy Bear, L7 nebo Team Dresch.

Debutové EP s názvem Girls With Glasses vyšlo na pozorném labelu Retard Disco, tady zůstanou holky z Washingtonu i nadále. Šestipísňová nahrávka prozrazuje, odkud vyšla Allison!, ovšem proti devadesátkám je tu posun. U Bratmobile jsou cítit grungové riffy, jejich desky jsou více noisy, neváhají měnit tempo, kompozičně jsou složitější. To Partyline jsou věrný svýmu názvu, Girl With Glasses si to řinou nezadržitelně, jsou rychlé a prosakují do těla jako kloubní preparát. Klasický punkrock, přímočarý, svižný a starý jako Třikrát Zatracení, garážové lo-fi a ohromný taneční potenciál, riot mosh.

Až na zvuk byste těžko hledali nějaké moderní vlivy, ale těžko podezírat Retard Disco ze sázky na retro vlnu. Deska kompletně popírá plynutí času, punkrockový kolovrátek té nejvyšší kvality, nevtíravý, svěží a koulekopající. Texty nejsou tuctové slogany, ironie i sebeironie, zklamání a odhodlání, nahlížej za plentu zdánlivé pravdy a samozřejmě se nevyhýbají politice (ironická Unsafe at any Speed).

Máme u nás dívčí-ženské kapely podobného formátu? To je slovo do pranice, tu se nedá mluvit o nějakých vlnách feminismu, kde není moře, stačí vana. Možná se blýská na časy, těžko říct, kam to dovedou La Perilla, Bella Fica, Dead Flowers, Jedovatý PUSHupky nebo Pissycat a Parkování Také Vzadu (jsou to kuřátka a některý maj v kapele chlapy). Ex-Lex, které jim předskočí v Brně, to je jiná rukavice a jiná dálka, crusterky zuří něhou netesanou. O to víc jsem zvědavý...

Informace

Žánr: punkrock
Nosič: CD
Celkový čas: 13:06
Rok: 2005
Vydavatel: Retard Disco
WWW: http://www.partylinedc.com
Seznam skladeb:
  1. Unsafe at any Speed
  2. Girls with Glasses
  3. Nuthaus
  4. No Romantic
  5. Cicada Summer
  6. Girls Like Me

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek