Gallon Drunk

Gallon Drunk

The Rotten Mile

autor: horovic | 26. 02. 2008, 13:19:24 | návštěv: 3706 | reakcí: 0

Do země míří další z mimořádných kapel rockové špíny, londýnští Gallon Drunk přivezou blíže nespecifikované množství ostrovního dryjáku. Bude to odvar The Bad Seeds, nebo mají pravdu ti, co říkaj, že jejich aktuální album The Rotten Mile je jedním z vrcholů minulého roku?

Je nádherné být neodolatelný a ukázat to všem okolo. Zpěvák a hráč na mnohé, taky člen The Bad Seeds, James Johnston, takový bezesporu je, on se svou kapelou, Gallon Drunk. Bude vám to jasné hned od začátku, nejpozději když začne ve čtvrté polohovce řvát: „If You´re Begging And Damned And Desperate / Come On, And Put the Bolt in Door.“ A i když zvládne vedle zpěvu ještě valchovat klávesy a harmoniku, glanc parní lokomotivy dodávají až Terry Edwards s trubkou a saxofonem, Simon Wring s dublovanou basou a Ian White na bicí.

Když se nechám unést, řeknu To jsou Morphine na spídu, jo, je to trochu laciný, ale každá chemie zrcadlí svýho konzumenta, co nemám rád, to nedělám, co musim, tomu se nevyhejbám, rozum klečí před branama drogy a už dávno nechce vědět, proč je voblíknutej do závislosti. S Gallon Drunk se to má podobně, sou to krevní desky infuze, co řikám, sou to celý vory, nemůžeš vykrvácet, krev je hustá a špinavá jako ázerbajdžánskej ropovod, všechno je v pořádku, seš zrůda, ale nesmrtelná.

Bad Seeds jsou nakažlivý semeno ohromující nádhery a vědí, jak se dotknout širokýho pokolení, ale schází jim psychedelickej vhled vizionáře. Bad Seeds sou ohraničeni rockem, Gallon Drunk se propíjí mastnotou reality ke skutečnýmu jádru čehokoliv chcete. Todle není přednáška, ale kázání. Navíc jsou to sígři a sinatrovští pardálové, a taky sky-country-boys, kde to smrdí přestřelkou, tam si říká smrt o nebeskej marš. Nahuštěný, nakopaný koule tomu dodává foukací harmonika, dole pod bránou mám zaparkovanýho koně a řikám mu Severní čára, umí předběhnout čas, seš na kolenou vím, slíbil sem ti svůj život, jenže teď ho chci zpátky, tam dole čeká můj kůň, smiř se s tím kotě, pádím pryč a letím tmou, menuje se Severní čára a nepočká, až tě zametou...

Patou podupává svatej Iggy ve svým rockovym rouchu rauše, mladej nebo starej, je stejnej už tisíc let a nikomu to neni divný. Saxofon s harmonikou? Mohu v jakémkoliv množství... Když sem měl deset, poslouchal sem Celibate Rifles, zážitky z dětství se neopakujou, tak to nezkoušim, ale punková harmonika se zmítala v kytarách, říká mi mý malý já. Že to nic neznamená? Jasně že jo, stejně jako všechny iniciační mindráky.

Jak říkají Kaizers Orchestra: „Knekker Deg Til Sist“.

(Gallon Drunk zahrají 12.března na Sedmičce.)

Žánr: psychedelic-country-punk-noise