River for Sale

River for Sale

Transparent

autor: horovic | 25. 02. 2008, 11:19:29 | návštěv: 4280 | reakcí: 3

Když kapela jako River for Sale nazve novou nahrávku Transparent, automaticky si položíte otázku: What the Fuck??? Je to humor? Sebeironie jako třeba u Album Epochal (Gnu)? Nebo se těm, kteří nemají nic na prodej a cíleně bloumají krajinou, rozjasnila tvář a uviděli cestu, která neteče tmou?

Pokud cpete vajgly do šuplíků, tak RFS jsou někde mezi OTK, Lvmen, Do Shaska a Kašpar von Urbach. Nedělám si legraci, najednou zjistíte, že trio z Dolního Podluží umí procedit řeku do velmi přijatelného, melodického tvaru. Jistě, ještě tam pro jistotu namočí písek elektroniky a obestaví ho zvukovými stěnami, ale je to píseň jako víno, pomalá a toulavá, romantická. Textově je Demonlover svůdně narcistní: „A co jseš jako vůbec zač / Jseš pustej prázdnej ale já.“ Ovšem hlavní je neskrývaná, užuž naplněná touha, ostrej tesák do falický krve, démon uhranutý závojíčkem prvničky. „Napuštěnej krví ty / Jsem první kdo tě ochutná.“ Dál v tom rozboru nechoďte, potkáte se.

Začínají zostra a nečekaně v angličtině – Freezy. Je tam Reznorova úzkost a paranoia proroka, rozpíjené kytary a křeče: „You Say It´s the Same Room / But Your´re Not the Same.“ Prej Trasparent, neochočená introspekce a neustálé hledání v zrcadlovým sále. Jedno tělo, tisíc obrazů. Skeleton Keys a křížený východiska post-punku a shoegazerové mlhoviny, melodie jasná jako právě narozená duha. Nervní sebeodkrývání zůstává, ale prosakuje romantickej nihilismus a melancholie. „Sebrali nám tvoji šanci / Zlomíme je odejdeme / A nic.“

Slova jako „stereotypní“ nebo „hypnotický“ nejsou na místě, River for Sale si perou mozkový pleny v dávný řece bolavýho vědomí a věčný marnosti. Mají potenciál písničkářů, ale bez noisových halen by to nebyli oni, jsou nazí, ale naopak. Touží označkovat tu černou bestii, co kolem nich chodí, ale zároveň ji nesmí zahlídnout. Rovnováha je tak křehká...

Žánr: electro-noise
Celkový čas: 28:12
Vydavatel: KLaNGundKRach / Bleeding Ear