Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Omar Rodríguez-López

Omar Rodríguez-López

Se Dice Bisonte, No Búfalo

autor: horovic | 13. 02. 2008, 14:34:10 | návštěv: 3917 | reakcí: 0

Portorikánský vychrtlík s kytarou sice sólově, ovšem s vydatnou hráčskou podporou svého Quintetu. Nikdo zřejmě nečeká, že by se vydal výrazně odlišným směrem, ale dost lidí je určitě zvědavých, nakolik zas překročí hranice únosnosti. Omar Rodríguez-López je daleko a přece tak blízko...

Jeho třetí deska zdaleka není tak explozivní jako The Mars Volta, kytary více kvákají a dechy více dují, Omar je zádumčivější, co taky při pohledu na bizona vybitého ještě v dobách, než se začala prodávat falešná romantika vykradeného Západu. Omarovy desky jsou hůře uchopitelnější, instrumentálnější a náladovější, vokál jen možností a refrén jakbysmet, motivy se vracejí ve smyčkách, ale strukturálně jsou songy rozvolněné, plynou samosebou. Tempo je rovněž vzdálené salsa-corovým výsřelkům TMV. Omar Rodríguez-López nadále uchvacuje šamanským obcováním s duchem kytary a proti TMV je posunut do dáli zpěv Bixlera-Zavaly, stejně jako hardcorové východiska na úkor art nebo chcete-li post-rocku.

Album Se Dice Bisonte, No Búfalo má několik vrcholů a intermezz, umí čekat a nenadbíhá. Kytarové filigránství je obklopeno množstvím samplů, filtrovaných zvuků a efektorů, místo předeher čekejte ambientní šelest, rozklížení i přesní jsou hráči, hledači hledají a hluší čekají.

If Gravity Lulls, I Can Hear the World Pant je tiché, letmé políbení, lite and light, sotva se zasníte, vytrhne vás nespoutaná Please Heat This Eventually. Jde o kratší verzi skladby, kterou vydal jako singl s Damo Suzukim z německých Can. Tady schází Suzukiho dryáčnický vokál a spoluhráči bezezbytku využili potenciál, který se skrýval v tomhle zdánlivém jamu. Kytara stále kvílí, přesto jen koření, bicí a perkuse udávají rytmus prázdné dálnice (Marcel Rodríguez-López), na které se prohání saxofon (ďábelský Mexikánec Adrian Terrazas-Gonzáles), ale hlavně klávesy a syntezátory na všechny způsoby (Omar, Marcel a Money Mark Ramos-Nishita).

Je to skvostná, živelná jazz-rocková skladba živená psychedelickým rockem, bezuzdný trip šedesátkové běsnění, až se narodím příště, chci se jmenovat Svatej Frencisko, kupte mi klávesy, kytary i bicí a hlavně dechy, saxofony především, hraju na všechno, protože se umím nadechnout jednotnou silou neviditelného organismu, bude takové horko, že všechny okna světa budou málo. Bezmála dvanáctiminutová skladba se vzepne jako písečná kobra, budete prosit, aby ještě neumírala. Omar a spol. ji pomalu uspí, jenže těsně předtím, než zavře i druhé víčko, do ní kopnou.

Seš uštknutej a padáš do mdlob, držíš pohromadě jen hadím jedem. Není proč smutnit, tenhle život je jen předehrou k dalšímu a jestli mám přeplavat řeku smrti, můžu hned. Boiling Death Request a Body to Rest Its Head On znamená horečku, všechno je otázka mysli, tělo neexistuje. Orientální motivy vedle drum´n´bassové rytmiky, jednotlivé nástroje jako by začaly odděleně, jednota je pryč, odcizené kytarové sóla a saxofonové vytí nazdařbůh, zásek a znovu, hrajeme stejnou píseň, ale každý jinde. Jak tohle dopadne?

La Tirania de la Tradición je odpověď, závěr desky. Heavycorové zmítání a zabloudivší piáno, bičující basa (Juan Alderete de la Peňa) a Cedric Bixler stojí vysoko stejně jako jeho hlas, tiranie tradic. Jim nehrozí, nežerou vlastní ocas, utopí se v moři zpětných vazeb. Gold Standart. Je to oxymorón? Ne, je tu ironie a velká víra. Jako když říkáš své nejmilovanější: ty moje krásná děvko...

Když gravitace utichá, slyším vzdychat svět. Držím ho za ruku a vím, jak se věci mají.

Informace

Žánr: prog rock
Nosič: CD
Celkový čas: 46:22
Rok: 2007
Vydavatel: Gold Standart Laboratories
WWW: http://www.myspace.com/omarrodriguezquintet
Seznam skladeb:
  1. The Lukewarm
  2. Fluxury of Infancy
  3. Rrapid Fire Tollbooth
  4. Thermometer Drinking The Bussness of Turnstiles
  5. Se Dice Bisonte, No Búfalo
  6. If Gravity Lulls, I Can Hear the World Pant
  7. Please Heat This Eventually
  8. Lurking about in a Cold Sweat (Held Together by Venom)
  9. Boiling Death Request a Body to Rest Its Head On
  10. La Tirania de la Tradición

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek