Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Baroness

Baroness

Red Album

autor: horovic | 4. 02. 2008, 07:50:16 | návštěv: 4218 | reakcí: 4

Baroness, skupina z americké Giorgie, je nadšeně vítaná mnohými, jako by se národ hard rockerů spojil a hodlal ohlásit společná božstva. Debutové album Baroness je k tomu opravňuje, i když co předvídat po první desce. Start je to dělový, dvě EP a jedno splitko, celosvětový ohlas.

Říká se, že Baroness spojují rockové finesy Queens of the Stone Age a Mastodon. Ale nejzajímavější na nich je to, co je odlišuje. Schází onen chladný, metalový monument Mastodon, stejně jako přílišná čitelnost QOTSA. Baroness přidávají nápadité heavy riffy a taky zásadní podíl psychedelické neodhadnutelnosti. Jejich složitost a zamotanost je vyvážená starou metalovou přízemností, umí dávkovat a udržet pozornost i při dlouhých skladbách (Rays On Pinion). Zvuk kytar je ostrý i hutný, umí propálit díru do třetihorní skály i obtáhnout letokruhy červí díry. Kroutí se a řičí, utíkáš zatáčkou, ale víš, že se nemotáš v kruhu.

Nestydí se být baladicky emotivní (Wailing Wintry Wind), i když jde o instrumentální art-rockové vyšívání (dokud nepropukne řev, který má daleko k pláči) nebo o mezihru vybrnkávanou na španělku (Cockroach En Fleur). Vysoko položený, klenutý vokál Johna Baizleyho korunuje kytarovou souhru neutuchajících riffů (John Baizley, Brian Blickle), překvapí vás, že nedostává tolik prostoru, songy často vypadají jako instrumentální orgie. Zato když zazní jeho chladně třpytivá klenba, jako by se rozezněl dávno zapomenutý hlas, který znáte z minulosti. Jestli jsou to echa vzpomínek nebo archetypální podloží, to vem ďas.

Nikdo už se nepodivuje nad tím, že stále hrají kovoví mohykáni typu Testament, King Diamond nebo Napalm Death. Co chcete po božstvech, existují i ve světě, který bohy nejprve zavrhl, aby je následně začal oprašovat a malovat nové ikony. Heavy metal se vrátil s mohutným nápřahem, zfúzoval a je všudypřítomný. Kapely už nejsou přísně vyhraněné jako kdysi, brázdí napříč. A je překvapivé, že posluchači to vítají. To, co by dříve označili za plané přešlapování (Grad) nebo nudnou artistnost (Aleph), nyní vyžadují. Hard metalisti dříve ohrnující pysky nad prog rockem nadšeně přijímají post-rock, věční hoblovači deathmetalových fošen přijmou elektroniku. A o Baroness se můžete dočíst na úzce profilovaných metalových webech i alternativně rockových sajtech. Dříve uzavřená komunita se obrodila, tábory se stavějí na průsečících. Jednu dobu to vypadalo, že The Mars Volta bude ukamenována, protože odbíhá od hardcorových kořenů do nejasných dálav kytarových onanií. Najednou jsou tu kapely s jasně prog rockovým zápalem a fanoušci pokyvují.

Je to celé retro nebo avantgarda syntézy? To ať si proberou mořští koníci. Je tu nová víra hudby: ať žije Spojené království věčného metalu a jeho Rudá baronesa.

Informace

Žánr: stoner metal
Nosič: CD
Celkový čas: 56:31
Rok: 2007
Vydavatel: Relapse Records
WWW: http://www.myspace.com/yourbaroness
Seznam skladeb:
  • Rays On Pinion
  • The Birthing
  • Isak
  • Wailing Wintry Wind
  • Cockroach En Fleur
  • Wanderlust
  • Aleph
  • Teeth Of A Cogwheel
  • O'Appalachia
  • Grad
  • Vaše Reakce

    Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 4
    jajkadsjkdjkasdk
    4. 07. 2008, 11:57:18
    "ve světě, který bohy nejprve zavrhl, aby je následně začal oprašovat a malovat nové ikony"

    ty jo, dobře řečeno!

    Daan
    8. 02. 2008, 16:49:39
    ne-ne, takhle je to lepší. fakt.

    maxim
    5. 02. 2008, 08:25:38
    Jo, je to suchárna, ale i já mám někdy zvrhlou potřebu být srozumitelný (doma mi nerozumí, v práci se se mnou nebaví, v bordelu mi daj špatnou děvku atak), ale počkej na další stať, o River for Sale...

    jekot
    4. 02. 2008, 14:48:38
    ty vole míšo, měl by sis zahulit... začínám tvým recenzím normálně rozumět :-)))

    SPOKOJÍZDA

    spojizda obrázek

    SLOUPEK

    tamas

    Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

    G. M. Tamás

    SUPPORT SONGS

    TLAČENKA

    web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
    spodni obrazek