xNIDALx

xNIDALx

One Front One Struggle

autor: horovic | 31. 01. 2008, 10:53:03 | návštěv: 3958 | reakcí: 0

Ne, nejsem xmaximx, to by vypadalo jako špatná parodie. A je těžké psát o kapele, s níž nesdílíte ideové přesvědčení. Na druhou stranu si o to řekli, tak zřejmě uznávají, že jejich světonázor není jediný. A to beru.

Zvuk co křišťálová studánka, kde nejhlubší jsou názorový jatka, kytarové riffy se míhají jako matriXovská slídící chobotnička, heavy prstoklad změkčuje a zpřístupňuje death-blackový vokál, hrůza předchází smrt a na vykoupení není pozdě, i když to smrdí kšeftem. xNIDALx soustruží rozvážně svůj jádrový metal, nehledejte agresi a útlak, spíš soustředění a sdělnost skrze hard rockové uzliny, vokál sice straší, ale melodie jsou jako provazy ringu, dvojšlapka se občas rozběhne, ale je to jen manévr, příměs do paliva, oktanový sytič. Doomová sekvence vás nezaskočí, číhající vlk je opodál a kořist čeká na své jméno. Tvůj poslední den.

Spare No Effort je tříminutová instrumentální mezihra, lo-fi syrový úsek a hřmotný nástup, působivé. A závěr patří sedmiminutové kládě – (nejen) metalické kapely se vidí v myšlence, že závěr patří mistrům, ale jak říká klasik: vše bylo zdánlivé a co nikoli, to také... xNIDALx nechávají dlouhou skladbu doznít v jakémsi deštivém outru, atmosféra není sestra účelnosti, ale tady to vyzní. Kruh se uzavírá, bouřkové mraky nás vracejí na začátek, zřejmě tam, kde se strhne prvotní chemie světa a nestvůrný zázrak stvoření.

Přesvědčivá deska hlásá „just one truth, there´s just one truth“, jediných pravd je tolik, že každý pravověrný je lhář a ti ostatní dělají politiku, nevěřím na jedinou pravdu, ale to neznamená, že neposlouchám názor. Přesvědčení musí být živý proces a zpochybňování je dobrý způsob, jak se dostat dál.

Žánr: straight metal edge
Celkový čas: 27:56
Vydavatel: CrimethInc.CZ