Autonym

Autonym

Shall We Skip to Excessive Celebration?

autor: horovic | 29. 01. 2008, 07:52:12 | návštěv: 3483 | reakcí: 1

Kalifornská čtveřice Josh Savin (kytary, programming), Will Angelos (zpěv, programming), Drew Marcogliese (bicí) a Erik Valentine (baskytara) si libuje v posouvání hranic metalcoru. Možná nejde o posouvání hranic, ale jen o parchantění stylu, ovšem berme to jako přednost. Máte rádi Converge, Dilinger Escape Plan nebo An Albatross a zároveň meditujete u Venetian Snares nebo Atari Teenage Riot? Obávám se, že všechny zmíněné kapely jsou původnější a zajímavější, ale dejme tomu šanci. Autonym – Shall We Skip to Excessive Celebration?

Deska vás mnohokrát zmate. Když už si budete téměř jistí, o co jde – a co si budem namlouvat, klasifikujeme všechno a všechny, pořád – přejdou na jinou kolej a rozsekají vás stokrát jinak. Zachvěje se příznivec klasického emo HC, zbytečně, zpozorní neurvalí hoši vyznávající dřevní grind i thrashcoroví pionýři, oči se rozsvítí nadstylovým bastardům, zaslechnou-li ostré kytary s ječákem a dutý elektronický rytmus. Název kapely Autonym („skutečné jméno“) se pak jeví značně ironický, ztížená uchopitelnost je hlavním znakem neustále křížené zběsilosti.

Nejvýraznější polohou je hardcorově chaotická. Jenže ta je často popírána, vysmívaná, mutovaná nebo svlíkaná na dřeň. Poslouží cokoliv: klávesy, dance-punkové bicí, xylofon. Grindovou školu podporuje i délka „písní“, minutové řízky na rozpáleném plechu s jedinou výjimkou, jedenáct fláků během čtvrt hodiny. A tak může být vašim největším problémem fakt, že jakmile vás zaujme nějaký motiv, hned zmizí a už se neobjeví. Nejde o záměr a cynickou destrukci, spíš letmo artikulovanou agresi, intuice místo rozumu, chtíč namísto rozvahy.

Nejdelší song s výmluvným názvem Evacuation má téměř tři minuty, jenže více než polovinu zabírají zjitřující syntezátorové hrátky. A pak už nastává čas kytar (The Sinner And His Patient Wife), zrak přibiješ na protější stěnu a čekáš na vibrování rovníku. Máš na srdci, co na jazyku? Tak se svěř a udělej to rychle, vina je vidět na sto honů a čeká na svou odměnu. Každý hříšník nemá trpělivou ženu... Zato každá nevěsta touží po syndromu bité manželky.

Žánr: post-HC
Celkový čas: 14:34
Vydavatel: Alarmor Records