Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - RECENZE HUDBA - - - - - - - - -

Austerity Program

Austerity Program

Black Madonna

autor: horovic | 28. 01. 2008, 07:59:15 | návštěv: 3306 | reakcí: 0

Thad Calabrese a Justin Foley (taky Killswitch Engage), basa a kytara. Rasovina ve dvou, to už tady dlouho nebylo. Hydra ukazuje jednu ze svých sta tváří a ty se zeptej sám sebe, kdo je stáří...

Songy jako nemocniční pokoje, žádná jmenovka jen číslo, co bys chtěl, stejně jsou všichni ve stejnym hábitu a v tmavé jamce tváře maj vyleženou nemoc. Seš doktor, nebo sestřička? Jen nekecej, jestli jdeš na návštěvu, tak se převleč a posaď, ať nám nevyneseš zdraví, cobykriple. V rámci úsporných opatření drž hubu, poslouchej a uvidíš. Až vyjde Černá madona, seš volnej, seš mrtvej.

Nejedna paralela s japonskými mágy moderního hard rocku – Boris. Nevyrovnaná délka písní, dlouhé kytarové gobelíny, pro něž není nutnou cestou gradace a změna. Pět dlouhých kusů (závěrečný téměř patnáctiminutový) a tři minutové mezihry. To je velmi svobodné nakládání s časem, ale co na to deska jako celek? Drží, ale jinak. Rozdělení písní je pofidérní, protože vedle oddělení jednotlivých částí je tu i vnitřní dělení, takže při poslechu zjistíte, že jde o souvislé vysílání. Má své pauzy a proluky, ale je celistvé.

Foleyho zpěv se zjevuje znenadání a stejně i odchází. Jeho podíl na většině písní je neobvyklý, na úrovni hostujícího muzikanta. Nečekaná je i punková poloha – ve skladbě Song 17B sice volí řev, ale po HC agresi nebo metalovém posazení ani stopy, to už spíš indie-rockový projev a la Antelope. A závěrečný Song 16 dokonce připomíná mužskou variaci na PJ Harvey.

Nahrazení živých bicích automatem dává albu podivnou, elektronickou příchuť. Není příliš výrazná, taková basem rezonující hutná plácačka (připomíná dřevní doby industriál metalu, jen tolik neční), která skvěle souzní s motorem basy. Ta je naopak živá a živelná, elektrizující. The Austerity Program spojují kytarový noise s pelicanovským post-metalem, electro a punk jsou jen koření. A že jsou jen dva? To je stejně divné jako že hrajou deset let a právě přicházejí s debutem. Kam spěchají? Ne ne, oni stojí pevně a hluboko. Vy utíkáte pořád dál...

(Doporučuji jejich promo na Youtube, kluci se berou hodně vážně...)

Informace

Žánr: noise metal punk
Nosič: CD
Celkový čas: 44:37
Rok: 2007
Vydavatel: Hydra Head Records
WWW: http://austerityprogram.com
Seznam skladeb:
  1. Song 12
  2. Song 17B
  3. Untitled
  4. Song 19
  5. Song 18
  6. Untitled
  7. Song 17A
  8. Song 16

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek