Climatizado

Climatizado

Songs about God, Love And Bitches

autor: horovic | 5. 12. 2007, 17:46:02 | návštěv: 4132 | reakcí: 0

Chrámová hudba mrtvých bohů a živých obětí, tklivá relikvie svatých kurev a domácího násilí. Čekám na tvou lásku, zprzněná, čas je mý druhý jméno. Ublížená láska trvá nejdýl...

Do Morrisonovy kůže se navlík bezbožnej Pop, aby za oba činil pokání. A bez obav, přes pysky jdou horší sliny, každej může najít správný slova, každej se může udusit při modlitbě. Zpěv maluje kostelní obrázky, všude samej růženec kundy a něžný pohlazení pro drsný motorkáře v nevadský poušti, na semafory nehleděj, stejně tam močí suchá Jitka a zpívá o vylhaný laskavosti.

Climatizado jsem viděl před léty, tehdá když očarovávali zběsilou potrhlostí, šel jsem domů nadšený a zděšený, s potrhanou myslí, sám. Voda plyne, dokonce i ta spálená. Na hajzlíku jsem potkal fešáka s mouchama na vočích, prýštil mimo škebli a řikal: jo, to je už dávno pryč hochu, zapomeň na svoji operu vzpomínek, dnes hrajem jinak, s jinou grácií. A tak se i stalo. Epileptická zuřivost a neodhadnutelný zvrat tónů dostal jasný řád, Climatizado ustájené v pomalých písních o lásce zůstává nadále jedinečné. Hlavní důraz je na klávesách, ne po vzoru new wave punkerů, Climatizado jdou dál a klapky zní po religiozních varhanách, měchy se nadouvají a loď víry vyplouvá. Je naftová a nespěchá, tam kde se nestmívá, nemůže přijít kurvopění.

Svorníkem desky je sedmiminutová The Stretch Pants Ballad (Love for Sale), táhlý melancholický polom, kde bloudí andělská oslice a smrdí Waitsovy ležérní barové nedopalky, mistr Malásek přebral a hlavou tiká do futer, dveře jsou zavřené a hranice černého vigvamu nezřetelná. O to víc rozhodí následující Sorrow Is Better Than Joy (Die Alone), jistě že je zármutek lepší než radost, ve dvou umírají jen nenapravitelní romantici a seriály plné kapavkovitého kýče, garážový rock´n´roll žije a proto-punkeři honěj struny prudkou stranou, mám tě rád, bejby, ale přiznej že si děvka, říkej mi hadrovej panák bez ochrany, smutnej milovník světa.

Na přebalu desky svítí stydká růžová a na ní ještě stydlivější křížky, sedí tam rozcapená královna s cíčkem na rtu a po oku sleduje tvoji probuzenou touhu, vedle ní ukřižovaný, láska je jenom jedna, zato smrti jsou malé a velké, každej otec je něčí syn. A Climatizado, vyznavači věčnýho mrdu, čekají na tvůj postoj. Ach, Bože, je správně, že ty mlčíš a my zpíváme? Give Me All, Cause I´m Your Love!

Žánr: ballads noise rock´n´roll
Celkový čas: 27:04
Vydavatel: Arty Maniac Discs