Balaclava

Balaclava

Creativity

autor: horovic | 4. 12. 2007, 13:37:42 | návštěv: 4863 | reakcí: 0

Jestli jste po shrnující desce Retrospective měli obavy, co bude teď, konec nebo vyčerpání, levý hák pražské úderky je zpět: co na srdci, to na jazyku. A Balaclava potvrzuje své postavení, toto je špička hardcore. „A slova vyřčená jako zbraň.“

Texty jsou ostřejší a přesvědčivější, i když Balaclava nikdy nebyla kapela, co mluví do větru. Jen teď to má říz a patos zmizel, slova tnou. Balaclava je jedna z mála angažovaných kapel, která dobře chápe sílu a význam slova. Texty v bukletu jsou opět doplněny o další prohlášení, nevysvětlují, rozvádějí. Nelítostný pohled na skutečnost neoplývá metaforami, strohá konstatování kudly, rány nebývají suché: „Ubodaná změna nepřinese vykoupení.“ Když obraz, tak původní a intenzivní.

Mám problémy se slovy plnými brojení, všude nastavená zrcadla a fakující vykřičníky, bez rozmyslu a primitivně poskládané. Balaclava je jiná. Rytmus, slova a rýmy jako když zaklepeš na žiletku, tenká strana odpovídá potichu. Ano, v jejich podání je slovo zbraní, dávají smysl, bolest neukecáš. A ty víš, co smrdí v lese, kdo má tři ksichty a proč vichr není vánek. A že když přineseš sekyru, někdo po ní sáhne. „Obraz na konci provazu / Provaz uprostřed obrazu / Pak jedna rána do vazu / Hlaďoučkou kulkou bez kazu.“

Banánův škrábající štěkot je přesně takový, jaký chcete mít, břitva sípe a hlas nedozní stejně jako dálka se nevzdálí, nasazení blízké francouzské emo-tivní škole, na pokraj fyzického vyčerpání, jak ty ke mě, tak já k tobě. Hardcore vlastní Balaclavě se vyvinulo v čistý útvar, který bere z punku i metalu, songy jsou stavebně složitější, aniž by ztratily na přímočarosti, průraz kulového blesku. Metalizovaný zvuk a crustové výhony jsou zvukově tam, kde mají být, na bodlinách Ježka.

Bourek pokračuje v tvorbě bukletů pro raketový label, jeden z jeho nejlepších. Barevným laděním i neprvoplánovým obrazovým doprovodem, radost. Z alba Creativity tak sálá odhodlání a síla. Slyšíš? Síla. Tady začínám věřit, že věci půjdou změnit.

Žánr: HC
Celkový čas: 23:40
Vydavatel: Silver Rocket