This Aint Vegas

This Aint Vegas

The Night Don Benito Saved My Life

autor: horovic | 14. 11. 2007, 14:43:04 | návštěv: 4135 | reakcí: 0

Máš strach bejt někdo jinej? To je v pořádku, cizí životy mají na ten tvůj pramalej účinek, poklop do svýho podsvětí si musíš vyleštit sám, nahoře je nahoře a dole stále dole. Ne, nevím jak to poznat.

Cesta sunderlandských honáků vlastních pochyb nevede do Vegas, taky kdo mluvil o legračních ruletách v neonový poušti. Todle je jiná hra, to chce jinou odvahu. This Aint Vegas mě vedou živou minulostí, prej abych se podíval, ty zvuky, ty melodie jsou známý, nezpíval sem je sám?, ty divný obrázky nemaloval? Jako bych se propadal žebříkem stylů k tomu nejpodstatnějšímu, nový odnože míjím ani se nezalknu, tlustý větve nechávám bejt a jdu níž, jdu hloub.

Dobře, jsou tu stopový prvky post-rockových Diario, ale to je jako bych řek, že I Picked a Fight with a Fragile Mind je variace na country beat nebeskýho ptactva. Stezka vede přes kytarový kvazikvačky až k punkovým kořenům, k těm utrhaným a znovuspleteným, tam co si Fugazi postavili pokoutný lokál U otevřenýho roubováku. Tadle muzika bude měkká hardcorovým c(h)rastíkům, jádro je tu tvrdší, nebuší se do světa, ale dovnitř. Sebešmírácká sbíječka a slova jako zrcadlo. Žádnej brekot ani překotný pravdy, postupný poznávání a dostatečně nahlas.

Případná je i zvuková kůra, do který sou oblečený songy o podstatném, melodie místy krásně průzračné, až by se jeden styděl, jak mu to najednou sluší, ale zvuk zůstává syrovej, dřevěnej, brusná ruka zvukaře je téměř neznatelná. Osvěžující po téměř povinném zvuku vyleštěných kulek, drsnej je drs a škrábající kytara škrábe, filtry jsou zpátky v kafemlejnku a mechanickej bubeník nedostal baterky. (Teda až na ten přebuzenej lynchovskej přehul v samým závěru, kterej jako by řikal: seš blbej, jak daleko slyšíš.)

Neřikám, že This Aint Vegas jsou garážoví, jejich podání je přirozenější. Prostý. Prostý stejně jako pronikání dvou vokálů, prostý jako klasická rocková sestava. Uvnitř je tolik napětí a takové energie, atomovka přírody. Netvrdim, že s deskou The Night Don Benito Saved My Life ožívám, nejsem omšelej ani věkem nekoktám. Ale když se čas pootočí a přijde první den novýho cyklu, víš to. Kruh.

Žánr: post-punk
Celkový čas: 43:57
Vydavatel: Jealous Records