Diario

Diario

Things in the Mirror Appear Closer Than They Arecover

autor: horovic | 24. 09. 2007, 14:22:55 | návštěv: 3641 | reakcí: 0

Etablovaní Diario z Německa obhajují hájemství rozvolněného indie rocku, je jim cizí post-metal, kytarový prog rock nebo velkodušné zámky rozbředlého post-rockového filigránství. Indie rock bez vokálu, který si tam umím moc dobře představit. Jistě, opakované a variované pasáže tvoří epický charakter a záleží, nakolik silnými momenty disponují.

Rocková sestava obohacená o klávesy, syntezátory a povinnou elektronickou položku se obtáčí kolem nástrojových kůlů a čeká na moment souznění, což se jim daří a baví vás to. Snad že překračují vody britského melancholického rocku, disco-punku, instrumentálního art-rocku i noise.

Žádoucím oživením je pak kontrast klávesových obláčků, vybrnkávaných kytar a bustrovaných ploch, to na pozadí pravidelného rytmu kopáku a plechové plácačky. Třeba se budete ušklíbat nad ztišelými, „měkkými“ pasážemi, ale to už je jaksi součástí těchhle krajin, s hebkou se počítá. Stejně jako se cení nekýčovité balancování kolem „citlivého“ klavíru v Your Eyes nebo změny tempa a nenápadné elektronické aranže ve funk-punkové nakládačce Post Box Future. Příliš dlouhá? Uvařte si kávu a zapalte sofa. Desku završuje výtečná Various Lights, která proti kytarovým figurám a echovaným repeticím staví nervní elektroniku, bublající basu a zkratovaný beat.

Diario nesázejí na (ne)čekané hromové změny a agresivní vztlaky, na můj vkus snad až příliš jemní, přizdistojící. Na druhou stranu je jejich ohledávání post-rockových končin přístupné a neurazí fanoušky nezávislých kytarovek. Očekávám, že koncertně budou výbušnější a po dlouhém polibku na dobrý večer a křehkém obejmutí vám budou chtít nasadit náhubek francouzáku. Ale kdo ví. Třeba nevystrčí drápy a ze tmy budou svítit elektrické oči kočky.

Žánr: post-rock
Celkový čas: 54:33
Vydavatel: Velocity Sounds