Kruger

Kruger

Redemption Through Looseness

autor: horovic | 19. 09. 2007, 08:53:27 | návštěv: 3775 | reakcí: 0

Barbarská hovězina. Nezřízeně vytůněné nástrojové bahno, motorové kytary krájí heavy polis kýče i podezřele šedavý obzor, nelidské bicí jako automatický bubeník i trojšlapka, těžké a kruté hody v továrně na strach. Kovová kavalérie a nelítostná řežba, tortura a melancholie.

Kruger dokládají tolik živou linii kapel, které se mohutně rozkročily v metalu, ale odmítají někdejší přísné členění na poddruhy a mutace (v souvislosti s touhle deskou srovnejte poslední kotouč dlouhohrajících Machine Head). Jednotlivé styly se tu přirozeně prostupují, klasický hard rock stejně jako speed, thrash, death, doom ba i grind, taky post-rock (post-metal), podá si vás i svěže drnčivý sludge. Album pro úzkoprsé vyznavače žánru i pro kosmostylové všežravce.

Důležitou součástí produkce Kruger je zvuková čistota a drtivý strojový chlad. Mají něco z Fear Factory, ovšem s větším záběrem i nadhledem. Kruger se nedrží pravidelné stavby válu, refrén je málo významnou stavební jednotkou, jednou z mnoha. Někdy se švýcarští tachometři (přesní jak sekundové lepidlo) blíží Jourgensenovým industriálním řezníkům, jindy sedmdesátkovým sabatům.

Efektovaný řev jen dokresluje pach benzínu a chroptící mašiny, já raději vyhledávám rozbitější a zemitější trhače těl, technologický predátor páchne laboratoří a nezná chuť moči. Ovšem nakolik je deska „vyprodukovaná“ a kolik je v nich lítých sviní ukáže nejspíše konzert...

Žánr: metal
Celkový čas: 46:55
Vydavatel: Listenable Records