Ostinato

Ostinato

Chasing the Form

autor: horovic | 5. 09. 2007, 10:19:03 | návštěv: 3314 | reakcí: 0

Ostinato se vracejí na Sedmičku, Ostinato nejsou osten, žádné žahadélko. Jen (pro)buzené kytary a vlnící se prostor do daleka.

Začátek třetí desky je jako pohlazení maminky na dobrou noc, spi, můj broučku, ještě ti zašeptám pohádku o tažných ptácích a dlouhém jaru napřesrok, máma je něžná a maso chybí, tóny podloží hlavu, aby spočinutí bylo sladké a bez přísad. Kytary se sice chvějí, máte tušení, ale lahodné sbory bezmála snové vás konejší, není se čeho bát. Poklidná floydovská epická báseň, návratnost motivů a síla vyznění, efektované kytary, křehce týrané, tyhle ruce neumí být hrubé. Jmenuji se Sofie a jsem dostatečně citlivá abych.

Kytary jako údery deště co každým prstem zkratují čekající drát, po hromosvodech sjíždí rozsvícené žížaly pablesků, protáhla se velká, obří kočka, té životy nespočítáš. Zkreslování kytar a téměř všudypřítomné echo, vybrnkávané akordy a riffy abys pohledal. Když k tomu přidáte odposlouchávané telefonní hovory a telegrafní šum, přízračnou atmosféru, budovanou pomalu a trpělivě, bez nenadálých zvratů, máte dojem jakéhosi filmového, paradokumentárního soundtracku. K vlastní nejistotě.

Ne že by Ostinato neznali přitlačit (úvodní Goal of All Believers). Jen je tam stále cítit sofistikovaný nadhled, severská rozvaha islandských pustin (jsou to Američani) a táhlé rekognoskování terénu s chytlavými melodiemi. Ještě než je omelou dohladka, jdou dále, echo vytváří krajinu a dálka coby pochva se třpytí další ozvěnou.

Hutné a jednoduché, rituální bicí rozpínají prostor, ale teprve kytara znamená expanzi, expanzi přijatelnou, šetrnou, tu co se vcítí a ohmatá prostor a čas. Ostinato se vydávají až na území lo-fi písničkářství, křehkost a intimita zahalí rockovou kapelu, najednou nás obklopí zvukomalebná osamělost, zkřehlý dech zasněného solitéra. Ubývá dramatičnosti na úkor skoro popové melodičnosti.

Jak album pokračuje, budete mít možná méně záchytných bodů, melodických uzlíků, jiným bude postupně překážet éteričnost nebo zjemnění houslemi, cellem a kornetem. Hudba jihne, ale organicky a nikoliv lacině, záleží na vás, kam až ji budete schopni následovat.

Žánr: post-rock
Celkový čas: 49:36
Vydavatel: Exile on Mainstream