Folkmail

Folkmail

Zrno

autor: Jer_C | 25. 12. 2005, 16:44:35 | návštěv: 3204 | reakcí: 1

Folk3mail už znám sice poměrně dlouho, ale debutní nahrávka Zrno se ke mě dostala až teď. Hned ze začátku si neodpustím ucvrnknutí. Parádní počin, který mě opravdu vzal za srdce!

Původně byl Folk3mail jen studiový projekt Ondřeje Pečenky. Nakonec se ale ze studia přehoupl i na pódia. Tam už Ondra všechny nástroje neobsáhl. Bylo třeba přibrat hosty. Vystupování mělo úspěch a tak se z Folk3mail stala regulérní kapela.

Ale pojďme se podívat na samotnou nahrávku, která je velmi bohatá a pestrá. Už samotný žánr, který by se dal označit jako lo-fi folk, v sobě evokuje zajímavou směsici hudebních poloh. Najdeme tu jak melancholické folkové skladby, tak i svižné kytarovky. Dáte-li to dohromady s opravdu zajímavými, netradičně pojatými texty a navrch přidáte precizní zvukové provedení, dostaváte kvalitní nahrávku. Folk3mail šel ale ještě dál. Hudbu ozvláštnil několika netradičními nástroji (různé píšťaly apod.) a to celé zabalil do zastřeného lo-fi hávu. Netypická kombinace, která posouvá nahrávku do nových neprobádaných končin a vytváří jí tím vlastní, osobitou tvář.

Osobitost. To je přesně to slovo, které při poslechu Folk3mail přichází na mysl. A pokud jste nabyli dojmu, že folk a jeho více či méně vzdálené mutace jsou záležitosti, které nemají v dnešní době technologického rozmachu už co nabídnout, vřele doporučuji si tuto nahrávku obstarat a nechat se vyvést z omylu.

Ne, tady se opravdu nic nemůže schovat. Žádné vybroušené sóla elekrických kytar, dunivý sound basovky ani kanonáda bicích. Ochranná zeď hluku byla stržena a za ní zbyla jen obnažená podstata. Folk3mail si vyšlapal svou vlastní cestičku a prostřednictvím Zrna nás s sebou bere na procházku. Místy cítíme smutek, místy zase radost. Všeho s mírou. Blížíme se ke konci obchůzky a vyhlížíme toužebně očekávanou harmonii. Ano, támhle je! Potvora nám zase upláchla, ale byli jsme hodně blízko. Alespoň jsme ji zahlédli. A to se nestává zrovna každý den...

Žánr: lo-fi folk
Celkový čas: 43:28
Rok: 2004