Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - PROFILY - - - - - - - - - - - -

Supersuckers: Ze zapadáková na r’n’r trůn s country žezlem

Supersuckers: Ze zapadáková na r’n’r trůn s country žezlem

miniprofil

autor: Max Švarc | 9. 04. 2018, 23:21:01 | návštěv: 241 | reakcí: 0

Dát jim za každou country písničku měďák, vypadá jejich zkušebna spíš jako pivovar, dát jim metál za vytrvalost, můžou si nechat šít honosnější uniformy než The Beatles. ,Suprblbci' z Tusconu už koncerty ani nápadité plakáty nespočtou, ale na strunách točí velkou násobilku.

             Prohlásit se za nejlepší rock’n’rollovou kapelu, chce koule, a ty, jak se zdá, Edwardu Carlyleovi Dalymu alias Eddiemu Spaghettimu a jeho smečce vlků chyběly během existence málokdy, což potvrzuje Kilmisterův citát: „Nemáte-li rádi Supersucker, nemáte rádi ani rokenrol.“ Krůčky z Arizony vedly velice rychle do Seattlu, kde se o talenty s nohou na wah-wah pedálech praly lokální labely Empty Records a Sub Pop. Domovský přístav Mudhoney nakonec nechal Supersuckers zakotvit v luxusních docích headquarters singlem Like a Big Fuckin' Train - závdavkem před vydáním alba The Smoke of Hell, obsahujícím klasické hity Caliente, I Say Fuck, Retarded Bill i Luck. Osvícením ultrarychle sypající se desky čpí nejvýrazněji Tasty Greens, s čímž může mít problém jen zelenou nenávidějící puritán.

          Tusconští díky endinovským klínům do hlavy stvořili před víc než čtvrtstoletím monstrum, kterému se lesknou zuby dodnes. Ne proto, že by jejich nášlapná hudba nebyla už dávno muzeálním monolitem, ale proto, že myšlenky maloměšťáků se vždy toulají kolem pocitu provinění i potěchy. Kvrdláním trsátkem při nekonečném přehrávání Mötörhead nebo The Stooges pomohli definovat žánr turborocku dávno před turborockem samotným. Ano, Supersuckers (původně pod nekorektním jménem The Black Supersuckers) pracují na obrušování strun a blan tři dekády, přičemž se nebojí překračovat žánrové mantinely do country, ale i rapu (sic!) dodnes.

 

         

         Toulky jejich diskografií se dají považovat za pubescentní hledání rodinných vazeb na Lemmyho příbuzenstvo, nicméně svým způsobem zůstává TSOH milníkem rockové historie, bohužel ale i předzvěstí rostoucí populace tzv. mightysounds lidiček. To je ovšem hudba budoucnosti, zatím se arizonští tuží u Sub Popu po boku Reverend Horton Heat nebo Dwarves deskami La Mano Cornuda, The Sacrilicious Sound of The Supersuckers (s Rickem Simsem z Didjits!), ryze countryovou Must've Been High, i výběrem toho nejlepšího The Greatest Rock 'n Roll Band in the World.

          Klíčem k pochopení funkčnosti autorizovaného urychlovače RNR částic pomáhá deska The Evil Powers of Rock 'n' Roll, obhajoba nejnadužívanějšího spojení v historii populární hudby. Současníci Turbonegro mohou se skandinávskými deathpunkery skutečně soutěžit o primát prvních, daleko před evropskými klony téhož, jmenovitě před Hellacopters či Gluecifer.

          Že bude Eddie prodělávat další mocné záchvaty riffových horeček dokazuje sada Motherfuckers Be Trippin' a Get It Together, mezi kterou si jediný z původních členů kapely střihl první sólové pokusy ne nepodobné country úchylkám Everlasta, což je podobnost po dekádě potvrzovaná slabostí pro rýmovánkovou RNB klasiku.

 

         

         Otřesy v sestavě na konci prvního desetiletí nového milénia Supersuckers ustáli – poslední střídání stráží se odehrálo v 2012, kdy Scotta Churillu nahrazuje Chris Von Streicher). Eddie zůstává vládnout pevnou rukou, ať už se honosí mocným plnovousem či ne, tudíž kapela funguje jako trojkolý chopper dnes ještě uceleněji než kdysi, pod stejdží se tančí, provokuje, publikum se koupe v trojakordových proudech zvuku, užívá si. A vrací se s kapelou v kruzích… neboť na posledních albech se opět přiklání ke country kořenům, očištěným od špíny a reflektujícím letitou zkušenost poslechu Steva Earla nebo Willieho Nelsona, v jehož texaském studiu byla nahrávána poslední Holdin' The Bag, mj. za účasti Jeffa Pinkuse (Butthole Surfers, Melvins) na banjo.

 

         

            Garážově znějících rockerská (nad)standardka během 30 let objela téměř celou zeměkouli, vystupovala za zpřísněných bezpečnostích opatření i v Rusku. A jakkoliv může být její kariéra považována za sexistickou a propagující konzumaci alkoholu a drog, musí se zároveň přihlédnout k liberalizaci tabuizovaných témat a parádní porci nadhledu. Sám Eddie je posedlý dobročinností, v čele kapely podporuje americké farmáře, válečné veterány-bezdomoce, dětské domovy a v neposlední řadě výrazně propaguje boj proti rakovině. Jde na to přímočaře – prodejem merche, což zřejmě nezmění ani během plánovaného vystoupení na kopci.

P.S. Všimli jste si mimochodem, že čertovský chlápek z Clowesova obalu The Smoke of Hell se až nebezpečně podobá Putinovi?

The Supersuckers (USA, Acetone Records) vystoupí dne 13. 4. 2018 v klubu 007 od 20h s předkapelou The Unholy Preachers v rámci prvního večera Turbojugend Prague Spring 2018.

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek