Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - PROFILY - - - - - - - - - - - -

CAPITALIST CASUALTIES

CAPITALIST CASUALTIES

Superrychlý thrashcore s nebezpečnými a zlými postupy

autor: Filip Fuchs | 28. 04. 2009, 13:49:31 | návštěv: 2830 | reakcí: 0

Když se někdy v r. 1993 dostala mezi tehdejší brněnské hardcoristy jediná kopie singlu do té doby tady zcela neznámé americké kapely CAPITALIST CASUALTIES „Raised Ignorant“, tak putovala z ruky do ruky a určitě by tehdy nikoho z nás ani v nejdivočejším snu nenapadlo, že tahle kapela tady o 15 let později zahraje naživo...

„Raised Ignorant“ sice nebyla tou úplně první deskou v mocné diskografii kapely, ale pokud byste z té zhruba dvacítky desek všemožných formátů, co CC za 20 let vyprodukovali, měli vybrat tak 2-3 nejklasičtější, tak by rozhodně chybět nemohla! CAPITALIST CASUALTIES na ní od prvních tónů hrají super-rychlý thrashcore se vskutku zlými až nebezpečně znějícími postupy, výrazným vokálem polohou někde mezi zoufalstvím a agresí, masivní dvoukopákovou kanonádou bicích, zběsilými basovými výjezdy a kytarou ostrou jak skalpel! A když k tomu přidáte kombinaci politických textů (patriotismus, americká zahraniční politika atd.) s velmi naturalistickými tématy ze života motajícími se velmi často okolo tématu zneužívání drog (texty „Drug Culture“, „Bad Habits“, „Metamphetamine“), vyjde vám z toho hodně surová a autentická záležitost!

„Začali jsme hrát v listopadu 1986 v garáži mých rodičů v zasrané díře jménem Rohnert Park v severní Kalifornii. Původně jsme byli klasická partička znuděných týpků z předměstské zástavby zažraná do stupidních speed metalových a death metalových kapel. Pak jsme se zažrali do thrash punku, co v té době valil, neustále jsme poslouchali první LP D.R.I. a první LP M.D.C. Časem nás ovlivnily další kapely, mně osobně hlavně starý japonský a evropský HC od kapel jako GAUZE, CONFUSE, FUNERAL ORATION, DISCHARGE atd., britský peace punk (RUDIMENTARI PENI, CRASS atd.) a samozřejmě starý americký HC.“ (basák Jeff v Riot č. 8). 

Prvních pár let vydávali CC jen demáče a to, co hráli, rozhodně na přelomu 80./90. let moc populární nebylo: „Tahle hudba nebyla dřív příliš akceptována a řekl bych, že většina lidí to tehdy brala tak, že je to prostě metal - tehdy se většina kapel z 80. let dala na metal a taky v tý době naplno frčel pop punk - směšný kapely zpívající o stupidních hovnech a problémech s holkama. Takže jsme v podstatě neměli pro koho hrát, na naše koncerty tehdy chodilo možná tak 30 lidí (většinou naši kámoši) a hráli jsme tak 3x do roka! To bylo v letech 89/90. Většina děcek si myslela, že jsme death metalová kapela (nikdy jsme nevypadali s našima dlouhejma vlasama jako pankáči!) nebo nějakej jinej stupidní trend. Všechny labely tehdy vydávaly jen pop punk, takže nám nezbývalo, než si začít vydávat svoje věci sami nebo to po těch čtyřech letech hraní zabalit!“ (Jeff v Hluboké Orbě č. 17)




CC to naštěstí nezabalili, na čemž měl velkou zásluhu chlapík jménem Chris Dodge, který jim v r. 91 vydal debutní singl „The Arts Of Ballistics“ na svém tehdy se pomalu rozjíždějícím labelu Slap A Ham Records: „Viděl jsem je už někdy 4 roky předtím, než ta deska vyšla. To bylo vyloženě zločinné, že to tak dlouho trvalo, protože to byla skvělá kapela. Naprosto mě naživo rozsekali, bylo to jak vidět počáteční D.R.I.. Měli seznam skladeb pověšenej na zdi a dlouhej až na zem, bylo na něm nějakých 30-35 válů a během setu tímhle seznamem jen prosvištěli! Říkal jsem si: „Bože, tihle týpci jsou nejlepší!“ Vyměnili jsme pak spolu nějaké demáče a zahráli nějaké společné koncerty s mou kapelou STIKKY. Pak jsem o nich dlouho neslyšel a pak se jednoho dne zase objevili a furt neměli venku desku. Po čtyřech letech! Říkal jsem si: „Bože, lidi jsou naprosto stupidní, že jim nikdo nic nevydá“. Pak konečně nahráli ve skutečném studiu a ne v garáži a chtěli to vydat, přesně v tu samou dobu mě to napadlo taky a sláva, deska „Arts Of Ballistics“ byla na světě!“ (Chris Dodge v Monkeybite č. 3)

V tu samou dobu taky pozval Chris Dodge CC na jejich vůbec první koncert mimo končiny severní Kalifornie - zahráli poprvé v Los Angeles, sice jen pro asi 20 lidí, ale zato společně s v té době naprosto neznámými místními spolky CROSSED OUT, NO COMMENT a MAN IS THE BASTARD se kterými si okamžitě padli do oka. Právě tenhle koncert vedl ke zrodu označení „West Coast Power Violence“ pro styl všech čtyř kapel, co na něm vystoupily a nejen to - zároveň byl i roznětkou výbuchu extrémního hardcore nejen v Kalifornii, ale brzy i v celé Americe - s mohutným rozjezdem labelu Slap A Ham a také každoročních festivalů extrémních hardcore kapel „Slap A Ham Fiesta Grande“, který začal v lednu 93 pořádat Chris Dodge v punkovém DIY klubu Gilman v Berkeley. A CAPITALIST CASUALTIES byli jedinou kapelou, co vystoupila na každém ročníku po celou dobu existence fesťáku až do konce 90. let.

Zatímco původní power violence kapely jedna po druhé končily kariéru (předtím ale stihly vydat zabijácké desky právě na Slap A Ham - NO COMMENT „Downsided“ EP, CROSSED OUT EP, CROSSED OUT/MAN IS THE BASTARD split EP) a nahradily je další (SPAZZ, LACK OF INTEREST anebo z opačného pobřeží SUPPRESSION), tak CC valili naplno dál. Kromě už zmíněných samostatných singlů vychrlili debutní LP „Dissasembly Line“, split LP s MAN IS THE BASTARD, split 10“ s CRIPPLE BASTARDS, hromadu split singlů (mj. se SLIGHT SLAPPERS, M.D.C., ULCER, DREAD, STACK...) a Jeff rozjel spolu se svou přítelkyní Athenou label Six Weeks Records.
Kapelu nezastavila ani výměna bubeníka v r. 1996, kdy extrémně rychlého a talentovaného Matta nahradil Max - bubeník SPAZZ (kde hrál na basu už zmiňovaný Chris Dodge) a provozovatel dalšího labelu orientovaného na thrash/fastcore 625 Prod. Už s Maxem za škopkama vydali CC další perlu své diskografie - v pořadí třetí samostatný singl na Slap A Ham „Dope And War“. Jedná se opět o maximální porci ostrého hardcore/thrashe s texty plnými společenského rozkladu, zneužívání a ponižování lidské bytosti, zničených mezilidských vztahů a drogových závislostí: „Žádná slabá místa, jen maximální nápor čirého vzteku a rychlosti.“ (z recenze v Monkeybite č. 3).

Po zbytek 90. let pokračovalo plodné období vydávání jedné desky za druhou - splity s UNHOLY GRAVE, MONSTER X, MACABRE(!), druhé LP „Subdivisions In Ruin“, picture pětipalec „Dark Circle“, další pětipalec „Planned Community“ (tématicky věnovaný nudě a traumatům ze života na typickém americkém předměstí unifikovaně vystavěném pro příslušníky střední třídy), hromada kompilací atd. Na svém labelu Six Weeks se taky činil Jeff s Athenou, vyšla tu hromada desek kapelám z celého světa, vč. kompilačních LPs „Europe In Decline“ nebo „Japan In Decline“ anebo split LP švédských LEFT IN RUINS s brněnskou MRTVOU BUDOUCNOSTÍ. CC taky vyjeli na turné do Japonska a dali celoamerické turné po boku HELLNATION - už někdy v r. 98 se plánovalo split LP CAPITALIST CASUALTIES/HELLNATION...

...ze kterého ale na hodně dlouhou dobu nic nebylo... s počátkem nového tisíciletí upadla kapela do těžké stagnace - nikdy se sice „oficiálně“ nerozpadla, ale Max odešel mlátit škopky do WHAT HAPPENS NEXT? (a navíc se naplno pustil do své akademické kariéry historika), Jeff dál vydával desky, rozjel spolu s Chrisem Dodgem magazín Short, Fast And Loud (vychází dodnes), který se na 100% věnuje extrémnímu HC a grindcore a zbytek kapely se stal kvůli problémům s tvrdými drogami a se zákonem těžce nefunkčním. Až do roku 2005 se nic nedělo, pak ale usedl za bicí Haroldo (alias H-Murder, jinak bubeník CATHETER) a v nové sestavě a v plné síle se CC představili hned v lednu roku následujícího na festivalu Super Sabado Gigante, který se konal na stejném místě jako proslavené „fiesty“ v 90. letech. Zdá se, že od této chvíle začíná kapela opět fungovat - dávají několik amerických výletů, společně s novou kapelou Atheny VOETSEK jedou další turné po Japonsku a po deseti letech taky konečně vychází split LP s HELLNATION - v kooperaci Six Weeks a Sound Pollution. Deska nepotřebuje žádných komentářů - CC na ní ze svého stylu neuhnuli ani o milimetr! A letos tedy konečně jedou na evropské turné - své první, ale nejspíš i (vzhledem k věku a opotřebovanosti 3/4 kapely) poslední.

Koukněte na www.myspace.com/capitalistcasualties.

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek