Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - BLOK - - - - - - - - - - - -

Deerhoof

Deerhoof

Kopytem sem, kopytem tam

autor: Job | 19. 12. 2008, 12:08:09 | návštěv: 2247 | reakcí: 0

Kopytem sem, kopytem tam

Zeptá-li se mě někdo na prenatální zážitky, budu zřejmě vyhejbavej. Jsem sice disponovanej vypočítat rovnice o dvou neznámých, dovedu s citem řídit, ale jak jde o nějaký prožitky, který hraničej s vymejšlením, stahuju ocas mezi nohy. Přesto si ale velmi živě vzpomínám na hluchou půlku devadesátek, kdy kromě obligátního poslechu klasiky - rozuměj AmRep, Sub Pop, Dischord - sem rozšiřoval obzory pomocí katalogů chodících se zbožím do mý smíchovský schránky. Seděl jsem na hajzlu, listoval zinově dělanejma katalogama a nechával se fascinovat názvama kapel, u kterejch jsem zdaleka nemoh ' tušit, jestli je kdy uslyšim. Jednim z těhle záseků byl název jazz-corovýho dua Nitre Pit. Hrozně se mi líbilo, jak je to zvučný, jak to šimrá uši. Z další zásilky na mě už promluvili Deerhoof. Dělali tenkrát hodně velkej bordel, vlastně jen improvizovali s vazbama v zádech k větší slávě kakofonie. Krásnej debutovej singl bez popisků na Kill Rock Stars schraňuju jak poklad. Při návštěvě Států jsem samozřejmě šel dál, našel jsem si dvě první desky The Man, The King, The Girl (1997) a Holdypaws (1999). Cítil jsem z nich radost z hraní, osobitej styl. Žadný velký koumání, rozjetá horská dráha a šup ze hřbetu monstra dolu. Pochopitelně, vždyť šlo o partu, která po angažování drobný Japonečky po tejdnu zkoušení vyrazila s Fiskem (no ne s tim producentem) a Saunirem na turné. Pro mě osobně příjemný projíždky během večerních čajů. Hezká šlupa do neurotickýho mozku. Výboj. Jelení kopýtka se vždycky držela stranou od sofistikovanýho popu Blonde Redhead nebo rozvernosti Enon. Raději polykali svý kilometry s každou nahranou deskou a pomalu pronikali do univezitních tlampačů a na obrazovky. Zkrátka jsme se začali míjet, oni kouzlili "hity" a já čekal, až přijde okamžik zlomu. Tím bylo album Milkman (2004). Mléčná tématika, zdravý snídaně, pohyb prstem po diagramech. Líbí se mi titulní věc a stažený mám i Milking. Mlíkovali jsme s Fryšnou, bylo to trochu opojný a žádnej sentiment nekřížil cestu. Super bylo stažení jejich MP3, kde hrajou covery. The Beatles, plotýnka, Pink Floyd, vyhřezlá plotýnka... Moc hezký. Došlo mi to. Oni chtějí být milý. Z původního chaosu vyjít jako vítězná sestava. Zatim jim to jde. Sedmá deska v sestavě, která drží pohromadě už skoro deset let. Uvidíte sami. Králové San Francisca s princeznou Satomi Matsuzaki budou ruinovat i těšit a nechají zapomenout na strohost prostoru Meet Factory vířivým a hravě bezstarostným rockováním na téma byli jsme a budem. Nejlepší dárek bude být, radovat se a výskat, přesto že jste třeba zhlédli mezivěké a neutěšeností se roztékající video Chandelier Searchling (z čerstvotou vonící Offend Maggie).


19. prosince 2008
Deerhoof (USA) • OTK • Core Of The Coalman (afterparty Dirrrty Trrrinity DJs) Praha - Meet Factory začátek 20:00, vstup 300 Kč

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 0

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek