Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - BLOK - - - - - - - - - - - -

Ména, nálepka, značky a pokrytečtí frajírci z diycore

Ména, nálepka, značky a pokrytečtí frajírci z diycore

vyznanie pre blbky

autor: maxim horovic | 3. 03. 2010, 14:40:07 | návštěv: 4005 | reakcí: 11

Když jsme před lety s Jer_C vymýšleli název sajtu, který měl být hlavně o muzice, ale nejen o ní, hledali jsme něco úderného, ostrého a výstižného. Diycore se zdálo jako šťastná volba, i když ta kumulace dvou slov byla myšlena spíš jako kombinace „svojského" přístupu a hardcorové muziky. Jenže slovo evokuje spíš něco jiného, jakési jádro jadernější než atomovka, jako že si děláme všechno sami do té míry, že to víc ani nejde. Což je blbost že. Základní desku sem nepájel a vlastní server taky nemám, dokonce ani ten jazyk, kterým mluvim, není tak úplně můj. Záleží, kde chcete hledat ty hranice. A já je hledat celkem ani nechtěl, mělo to být o věcech, co nás baví, a cestě mezi pastmi světa.

Jenže pak Jer_C odešel do lesa a už se nevrátil a všechno dostalo jiný rozměr, osobnější a důležitější. A zároveň hodně nesmyslný. Po nějaké době se počet lidí, co měli potřebu kliknout dovnitř, zněkolikanásobil a všechno se odvíjelo jinak. Najednou se ozývaly kapely, labely i organizátoři a chtěli, abysme o těch jejich koních psali nebo střelili na web reklamu. A bylo to tu znova.

Mám pověsit banner na Hatebreed, který zjevně s diy nemá nic společného? Můžu si kurva dovolit napsat o kapele Vanessa, u které to smrdí hrabivým zmrtvýchvstáním? Můžu pověsit tiskovku podniku Cecek records, o kterém si hromada přesvědčených myslí, že je to pytel hoven? Má cenu začít „spolupracovat" s labelem, který vydá zajímavou desku dobré kapely, ale taky kravinu na entou? Záleží to všechno případ od případu. Jsou jistý hranice, za které se nedá jít, kdy bych si lhal do kapsy nebo se ošíval zarděnkou trapnosti. Ale uvnitř těchle hranic je hromada přechodových oblastí. To je možná pičovina. Nevim proč bych měl řešit nějaké hranice a její přechody, nejsem celník ani převaděč. Je to vždycky na vlastním uvážení. Diycore mě nezavazuje vůbec k ničemu, to co dělám a píšu mě zavazuje hledat věci a jejich hodnotu. A jestli někdo z redakce se projeví způsobem, který jinému zavdá důvod k tomu napsat: a kurva, ti si zas neviděj dohuby, je to banda chumajů? To riziko tu vždycky je a je dobrý ho podstupovat. Člověk se utváří a myšlenky se ovlivňujou, to bych mohl rovnou cenzurovat.

Vůbec jsme neměli v úmyslu psát diy recepty na demošky, veganskou bábovku ani dojení krav. Ale přišel Bourek a poslal svůj manuál na tvorbu muziky a bylo jasný, že jeho impuls posouvá. Takhle se věci mají dít, když děláte něco moc dlouho v úzkém okruhu, je jasné, že to zatuchá a uzavírá se. Jaktože je vole ochotný neodsoudit Živel, když tam píšou honibrci a s diy nemá ten časopis vůbec nic společného? Protože tam jsou věci, které za to stojí, a lidi, kteří mají dobrý, neortodoxní názor, hledají a nacházejí, překládají cizí texty - a ty vydají za stovku poklonkujících článků. Může stát celek za to, když některé jednotlivosti sou na hovno? Nebo můžou výborné jednotlivosti dát dohromady i smrdutou žumpu?

Lidi jsou hrozně chytří a hlavně chtějí mít ve všem jasno. Musí to být černé nebo bílé, dobré nebo špatné. Žádné přechody ani hybridy, buď jsi punk, nebo manekýna.

Nedávám reklamu na fashion punkové shopy, protože k tomu nemám vztah a nebudí to u mě důvěru, ale není to apriori. Nevěřím na soutěže o vstupenky, protože mi to přijde podlízavý a protože to tak dělá každý druhý. Jo, možná to sou dost plastické pravidla a starozákonní borci to cítí jinak, chčijou na mě. To je jasný, tak to má být. Ale aspoň se netvářím, že je tu jedna pravda a jedna idea.

Aby bylo jasný: tenhle text píšu jen proto, že mě nebaví dohadovat se s každým fešákem, co se neumí podepsat, o tom, co je dost diy a proč sem čurák. Tohle mi dává možnost komukoliv dát link a dál se tím nezatěžovat, protože mi to bere čas a chuť do práce. Nežeru ty polemiky a výpady co je a co není diy, taky nejsem ten typ, co musí mít pravdu, i když jí mám dost pro všechny. Mistr světa.

Související články

Živel, sportíčko a život pod dekou - glosa
Vanessa - Ave agony
Ty vydáváš kapelu proto, aby jí lidé neposlouchali? - Jakub Tauber (Cecek Records)
JUNK BOX 1: INTRO - DIY seriál
JUNK BOX 2: Der Musikant mit Taschenrechner in der Hand - DIY seriál
JUNK BOX 3 - Live Set Up - DIY seriál
Koncert HATEBREED v Praze (30.6.) a Bratislavě (1.7.) - tisková zpráva

Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 11
paul is faul
13. 03. 2010, 20:11:10
tonda: takze podle tebe je lepsi tyhle veci resit fyzickym atakem?

job
13. 03. 2010, 19:52:04
667. tak tentokrát to bylo těsný...

Tonda
13. 03. 2010, 14:57:17
Když už jsme u toho Bourka jako vzoru, Bourkova kapela i jeho manuál jsou jistě chválihodné věci, to však dle mého názoru nemění nic na tom, že ten text byl děsně ubohej. Panebože, pán si dovoluje dělat alternativní festival podporovanej státem. Tak tomuhle člověku bychom opravdu měli všichni plivnout do ksichtu, protože to je vážně humus. Dle mého názoru je to ubohý. Jestli je Bourek vzorem pro to jak tvořit a jak být DIY, tak je podle mě stejně tak i vzorem, jak se nechovat. A jak hloupý je pokoušet se řešit nějaký osobní spory a antipatie protestsongem.

Odpověď uzivateli Tonda:
24. 03. 2010, 15:56:05
twengo
No vidis a to je presne ono, Bourek jednoduse ma pravo napsat si svuj text vo takovejch hovnech jakejch chce. A druha vec, serme na nejaky vzory a schemata, zivot se nezije podle schematu a zadnej vzor ho za tebe nevodzije. Za clanek, Maxime, respekt!

fst
5. 03. 2010, 13:40:11
Jedna věc nebo spíš extrém je rejpat se ve všem, co neni po mym a z každýho, co to má jinak dělat předem idiota. Druhý extrém je pak přesvědčení, že kdokoliv má k čemukoliv nějakou negativní poznámku, musí být zákonitě můj nepřítel, a akceptovatelné je jen plácání po ramenou. Jenže NIC a NIKDY není černobílé. Takže respekt.

paul ist faul
5. 03. 2010, 00:35:18
třeba dát na připomínku že nefunguje přihlašování zaregistrovaných by cesta do pekel být nemusela

Odpověď uzivateli paul ist faul:
5. 03. 2010, 01:22:12
CrosseR
Už by to mělo fachčit. Pokud s tím máš eště problém napiš maila. Zkusíme to nějak vyřešit.

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek