Vítejte na DIYCORE.NET

HLAVNÍ MENU

HLAVNÍ RUBRIKY

UŽITEČNÉ

KOLABORACE

UŽIVATELSKÁ SEKCE

DIYCORE.NET

VYHLEDÁVÁNÍ

TWITTER

RSS

DESKA MĚSÍCE

PÍŠOU JINDE

SAPORT

- - - - - - - - - - - - BLOK - - - - - - - - - - - -

Živel, sportíčko a život pod dekou

Živel, sportíčko a život pod dekou

glosa

autor: maxim onanizer duchna | 25. 01. 2010, 06:49:28 | návštěv: 4954 | reakcí: 12

Když jsem dal do citátů „recenzi" jakuba peřiny z aktuálního čísla časopisu Živel, ani mě nenapadlo, že by to někdo napadnul, tam dolů lidi stejně ani nedojdou, natož aby o tom přemýšleli. Ale na fóru Silver Rocket sedí pohotoví uchazeči. A pak mi psal i Jakub z I Love 69 Popgeju. Tak mě napadlo, co tím asi sleduju.
Víceméně hovno, hlavní je pro mě protinázor. Z textů diycore je jasný, že Sporto uznáváme a vyložit si to můžete, jak chcete. Zároveň mě to samozřejmě nezavazuje k tomu, abych poklonkoval, stejně jako nejde o nějakou prvoplánovou, jé ti budou zase zajímaví kurva, provokaci, jakože píchnu do vosího hnízda a přitom ani nemám péro venku.

Živel je do jisté míry fascinující záležitost, ke které mám osobní vztah, jakkoliv jsem měl téměř vždy problém s obsahovými částmi. Nevim, guilty pleasure nebo deviace, to je jedno, jako celek to funguje a má to pro mě smysl.
Na druhou stranu „recenzní" část Kompost byla vždycky spíš úsměvná, i když si vlastně nevybavuju, jestli jsem se smál, když sem někoho viděl honit si péro, vlastně ani nevim, jestli sem někoho viděl. Sebe? Vždycky je to více-méně vtipné, má to nadhled a další kecyprdy, ale trochu mi to připomíná kroužek samopíčusů z vejšky, kteří byli tak chytří a uvědomělí, že jejich narážky a plnotučné vtipy nikdo nechápal.

Pověstná nanoruovská slohovka měla svoje silnější chvilky, dalo se mu i rozumět, když chtěl. Někdo to umí líp, někdo hůř, z tohohle čísla už zřetelně cítím tu namistrovanou hype-style tóninu, ze které mě u posledního čísla Hype natáhlo. Tvítrovské úryvku textů, které se vydávají za názor nebo ohledání desky, to je jedna věc. Samá vata, zahnědlý slipy, hnutí brvy zaznamenané do věty. Skokové závěry s lacinou silou Robertka dounyho holmse.

A že něco utřou nebo se na někoho vychčijou, to je mi tak trochu jedno.

---------------------------------------------------------------------

Kluci z "jiný scény" rádi dissujou - spoléhám na to. Dělat si prdel ze Selfbrushe a chválit "sportíčko" je asi jako kdyby Klus tvrdil, že Niceland je sráč. Líbí se Volám tě kovboji? Temný silý taky? Ty jo, a co divadlo Sklep, taky super, viď? Bez ironie. Když se na sedmičce křičelo "Milada!", opravdu ze srdce jsem se zasmál. To i kdyby měl Štěpán Marečků v 90s na střední kapelu, nepojal by celou party líp. "Když můžu dělat muziku já, pak ty vole každej." Skvělej punkovej přístup. Anebo spíš: "Na světě je dost sraček i bez tvý pomoci." Dobrá, na závěr. Mezi "celebritama" s klokanem na srdci v otravnosti konečně někdo trumfnul Tomáše Poláčka.
(jakub peřina - živel no.30)


Vaše Reakce

Výpis pěti nejnovějších reakcí. Celkem reakcí k tomuto článku: 12
Eh?
21. 02. 2010, 15:10:16
Co je na tom špatnýho řešit prachy? Dobrý účty? Manažer je jen kámoš, co řeší to, co já neumim? Podobný otázky TADY?????? A fakt to není VTIP? Čekal bych je spíš na webu Hinaski nebo Mícala Hrůzy... Nojo, asi jsem jen naiva, co řeže do kytary, protože ho to baví a mít manažera se mu jeví úplně stejný, jako posílat nahrávky na velký labely, protože tam to vydávání a prodávání taky uměj líp než já...

paul ist faul
4. 02. 2010, 10:49:40
jen poznámečka k těm prachům - to je snad špatný, že kapela řeší v prvé řadě prachy? podle mě je to právě nejlepší - máš okamžitě jasno s kým jednáš a co můžeš v týhle otázce (jo, otázka peněz, tý věci, ze který často někoho svrbí chomáč) očekávat. dobrý účty dělaj dobrej mrd. stejně tak manažer - ne každá kapela je plná lidí, kteří umí s promotérem komunikovat v souvislejch větách, tak proč na to nemít nějakýho kámoše, co?

howg

maxim
3. 02. 2010, 19:05:19
jo, jsem uspokojený.

v čem je živel "běžný komerční časopis"? nákladem, cenou, grafikou nebo obsahem? nechápu to.

dá se za odsuzování živlu pokládat to, že je to "průser"?
chápu, že je peřina debil, protože má potřebu se vymezovat vůči jinejm, protože bez toho by se ukázalo, jak vlastně nemá co říct... - ale to bych mohl říct o 85procentech všech textů na netu, to je argument dost matný.

co přesně mi uniká? - zametu si před prahem...

gorkij
3. 02. 2010, 15:29:34
uspokojí tě takto ten podpis?

Uklidňovat netřeba. Psát samozřejmě můžeš o čemkoli - nemyslím, že by ti to někdo zakazoval. Děkuji za odpověď ohledně Živlu, byť se domnívám, že pod tímto úhlem pohledu je v tom případě nekomerční asi tak 85% muziky na tomhle malém písečku. Co se týče toho, co komu uniká, tam by asi nebylo marné, aby sis zametl před vlastním prahem - myslím, že v tomto směru jsi na tom podstatně hůře než já - čímž neříkám, že s tím nemám problém.
No a co se týče tvé vykonstruované hypotézy o odsuzování Živlu kvůli tomu, kdo tam píše (o čemž tu do té doby nepadlo ani slovo), tak bych mohl jen zopakovat to, co už jsem řekl, stejně jako důvod, proč si myslím, že je Peřina debil, ale proč to opakovat potřetí?

maxim
3. 02. 2010, 14:27:35
abych tě uklidnil: všechno si to trefil. diycore je frajerská nálepka, myslel sem, že to je z těch textů tady poznat. hrdost je podivný patos, který nechápu, diy beru jako vymezení, ale to neznamená, že nemůžu psát o kapele jako je the pooh nebo o živlu. ten není "běžný komerční časopis", už jen proto, že lidi co tam píšou, z toho nic nemaj, jen musí mít v zádech prachy na distribuci a tisk. když už pominu obsahové části, které komerční, běžné nebo mainstreamové zcela jistě nejsou. ale jak říkáš - bavit hodiny se spolu nebudem. podepsat se neumíš, větu po sobě sice přečíst jo, ale celkový smysl paralely nebo přirovnání ti uniká. když už o někom řeknu, že je debil, tak bych aspoň řekl proč. mám odsoudit živel kvůli tomu, že tam je peřina nebo slavíček? jak říkám: rychlej a efektní soud rovná se rychlé zobecnění. jde to šejdrem.

SPOKOJÍZDA

spojizda obrázek

SLOUPEK

tamas

Nadřazenost státu podepřeného západním kapitálem měla do sedmdesátých let za následek hluboké změny. Ty byly umožněny jednak vyhlazením velmi malého kapitalistického sektoru během první poloviny dvacátých let v SSSR a mezi lety 1945 až 1948 na nově získaných územích. A dále – a to především – nově vybudovaným mohutným moderním hospodářstvím. Převládající sociální skutečnost staré východní Evropy – rozsáhlé velkostatky stále vlastněné aristokracií a církví a vedle toho ta nejhorší rolnická bída – zmizela beze stopy. Máme před sebou městské společnosti, kde většina lidí, dřívějších rolníků, později průmyslových dělníků, dnes „jen lidí“, žije na obrovských sídlištích postavených všude podle stejných plánů, od Šanghaje až po Prahu a Lublaň. A žije tam dosud, jenomže továrny jsou zavřené a lidé jsou většinou nezaměstnaní nebo důchodci. Pachuť porážky je neklamná.

G. M. Tamás

SUPPORT SONGS

TLAČENKA

web: CrosseR | grafika: wewerca | neřešte autorská práva, vždy uvádějte zdroj!
spodni obrazek